مصرف زیاد و بی رویه چای و قهوه به ویژه در افرادی که زمینه بروز مشکلات گوارشی را دارند، نقش عمده‌ای در بروز یبوست و طولانی شدن این اختلال دارد .

آرمین مشهور متخصص بیماری‌های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:غذاهای فیبر‌دار به ویژه میوها،غلات و نان‌های سبوس‌دار، نقش مهمی در کاهش مشکلات گوارشی نظیر یبوست دارند.

وی با بیان اینکه مصرف 8 لیوان آب در شبانه روز برای پیشگیری از یبوست ضروری است، تصریح کرد : اگرچه سایر مایعات نیز در کاهش احتمال یبوست تأثیرگذارند، اما مصرف بیش از اندازه برخی از مایعات می تواند تأثیری عکس داشته باشد.

مشهور تاکید کرد : مصرف زیادی و بی رویه چای و قهوه به ویژه در افرادی که زمینه بروز مشکلات گوارشی را دارند، نقش عمد‌ه ای در بروز یبوست و طولانی شدن این اختلال دارد.

وی با اشاره به اینکه باید در رژیم غذایی مقادیر مناسبی میوه و سبزی گنجانده شود، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری یا کاهش احتمال بروز یبوست ، باید از غذاهای آب‌دار مثل سوپ و آش ، میوه‌های آب دار، سبزی‌های آب‌دار مانند خیار، کاهو و گوجه فرنگی بهره برد.

مشهور افزود: علاوه بر رعایت نکات غذایی ، ورزش کردن و داشتن تحرک مناسب بدنی نیز برای کاهش احتمال بروز یبوست بسیار مهم و مؤثر است.



 انتهای پیام   /

برچسب ها: چای ، قهوه ، گوارش ، ورزش ، فیبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.