ترس و احساس نگرانی از اینکه به یک نفر برچسب افسرده شود، موجب تشخیص دیر هنگام افسردگی و مقاومت افراد در برابر درمان این ناراحتی روانی شده است.

حشمت الله نادی، روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری‌های روانی به اندازه بیماری‌هی جسمی مورد توجه قرار نمی‌گیرند به همین دلیل کمتر کسی به عوارض این بیماری‌ها که شامل عوارض جسمی نیز هست توجه می‌کند. 

وی گفت: اغلب افرادی که دچار این مشکلات روحی هستند، ازاین اینکه بیماری خود را ابزار کنند و کسی به آن‌ها بگوید مریض روانی، ناراحت و مضطرب هستند. 

نادی تاکید کرد: ترس و احساس نگرانی از اینکه به یک نفر برچسب افسرده زده شود، موجب تشخیص دیرهنگام افسردگی و مقاومت افراد در برابر درمان این ناراحتی روانی شده است. 

وی با بیان اینکه عدم تشخیص افسردگی موجب افت شدید کیفیت زندگی می‌شود، یادآور شد: بروز مشکلات جسمی و محدودیت‌های اجتماعی و شغلی از جمله عوارضی است که در صورت درمان نشدن افسردگی ایجاد می‌شود. 

نادی خاطر نشان کرد: افراد جامعه باید به این موضوع توجه داشته باشند که در صورت ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی، همانند ابتلا یه بیماری‌ها و نارسایی‌های جسمی باید به پزشک و متخصص مربوطه مراجعه کرده و برای درمان خود اقدام جدی صورت دهند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار