بیش از ۵۰درصد توهم‌ها ناشی از وجود برخی از اختلالات خاص روانی هستند و در واقع توهم نشانه و مشخصه‌ای مهم از بروز این اختلالات است.

حشمت‌الله نادی روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: توهم مشکلی شایع در بین افراد جامعه است که در موارد شدید می‌تواند زندگی فرد و حتی اطرافیان او را دچار مشکلات جدی و خطرناک کند. 

وی افزود: توهم حالتی از تغییر هوشیاری است که در آن فرد موضوعات و مواردی را احساس و ادراک می‌کند که واقعیت خارجی ندارند ولی فرد مبتلا به توهم آن‌ها را واقعی پنداشته و برآن اصرار می‌ورزد. 

نادی با اشاره به علل بروز توهم و درمان آن، تأکید کرد: بیش از ۵۰درصد توهم‌ها ناشی از وجود برخی از اختلالات خاص روانی هستند و در واقع توهم نشانه و مشخصه‌ای مهم از بروز این اختلالات است. 

وی اظهار داشت: از جمله اختلالات خاص روانی که با توهم در ارتباط است، اسکیزوفرنی بوده که در آن فرد با مشکلات شدید روانی و کناره‌گیری شدید از واقعیت‌ها دست به گریبان است. 

نادی یادآور شد: علاوه بر برخی از اختلالات روانی، مصرف برخی از دارو‌ها و مواد نیز می‌تواند زمینه‌ساز بروز توهم باشد و حتی شدت این مشکل را بالا برده و درمان توهم را با دشواری‌های زیادی همراه کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.