اکبر ترکان بیان کرد دولت در ماه گذشته به تورم زير 18 درصد دست يافته است و اين کاهش تورم به معنی کاهش قيمت‌ها نيست بلکه به معنای مهار قيمت‌ها در سراسر کشور است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اکبر ترکان ديروز در نهمين اجلاس سراسري گروه هاي تخصصي عمران سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور در مشهد اظهار داشت: دولت در ماه گذشته به تورم زير 18 درصد دست يافته است و اين کاهش تورم به معني کاهش قيمت ها نيست بلکه به معناي مهار قيمت ها در سراسر کشور است.

مشاور عالي رئيس جمهور با اشاره به اينکه دولت برنامه‌اي ويژه براي خروج از رکود در کشور دارد افزود: اين خروج از رکود در سه سطح دنبال مي‌شود، نخست تصميماتي که بايد وزارتخانه‌ها بگيرند و سپس تصميماتي که بايد به تصويب هيئت وزيران برسد و سوم تصميماتي که بايد به تصويب مجلس برسد. بخش 1 و 2 از مرحله تصويب گذشته و ابلاغ شده است.

وي خاطر بیان کرد: بودجه عمراني کشور، اجراي طرح‌هاي ملي و استاني و توجه ويژه به بازار مسکن مي‌توانند به خروج از رکود در کشور کمک کنند.

ترکان به تخصيص 100 درصدي بودجه عمراني استان‌هاي کشور اشاره کرد و افزود: توجه ويژه به بازار مسکن يکي از ابزارهايي است که کشور مي‌تواند از رکود خارج شود.

وي افزود: در اين عرصه بانک‌ها بايد به کمک صنعت بيايند و بازار سرمايه نيز بايد اين نقش را ايفا کند،.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور با تاکيد بر اينکه بايد حرفه‌اي‌ها در کشور ساختمان بسازند تصريح کرد: در اين زمينه بايد 2 پروانه صادر شود يکي پروانه شهرسازي و ديگري پروانه اجرايي .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار