یک جامعه شناس‌ گفت: کم شدن میزان مطالعه در میان خانواده‌ها در جوامع امروزی‌ نتیجه اشاعه‌ تفریحات ناسالم در میان مردم است.

 امان اله قرائی‌ مقدم جامعه‌شناس‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با میزان مطالعه در کشور گفت: جدا بود آموزش و پرورش از جامعه‌ و کاربردی‌ نبودن نظام آموزش و پرورش‌ از جمله عوامل‌ مهم و اساسی‌عدم اشتیاق‌ مردم برای مطالعه‌ در جامعه است.
 
این جامعه شناس بیان داشت: تاکید آموزش و پرورش‌ بر محتویات کتاب‌های درسی و کم توجهی‌به مطالعه‌ آزاد و متفرقه‌فرزندان متاسفانه سبب مطالعه کم و داشتن اطلاعات خام و ناقص در آنان است.
 
 وی در ادامه افزود: عادت به مطالعه به کودکان‌را باید از دوران‌ دبستان و در بدو ورود‌به مدرسه به آنان یاد دهیم در غیر این صورت‌گرایش جوانان‌ به سمت و سوی‌مطالعه‌ در سنین‌ بزرگسالی‌ سخت و دشوار است.
 
 قرائی مقدم در پایان با بیان اینکه مدرسه، خانواده، جامعه‌ و محیط،  چهار عامل مهم در تشویق و آموزش به سمت کتاب خواندن ‌در میان جوانان است گفت: از بین بردن مشکلات برای عضویت در کتابخانه‌ها، بیشتر شدن تعداد کتابخانه‌ها در مقابل کافه‌ها و کافی‌ شاپ‌ها، آغاز ترویج‌کتاب خوانی در روستا‌ها از جمله موارد اشاعه‌ فرهنگ کتاب خوانی در میان مردم جامعه است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تفریح ، مطالعه ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار