رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت در نوع خود می‌تواند به نجات اقتصاد ملی کشور منجر شود گفت: هم اکنون 65 درصد ظرفیت انجمن سازندگان تجهیزات نفت خالی بوده با استفاده از این فرصت می توان انگیزه سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی و سازندگان بوجود آورد.

رضا پدیدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص کاهش قیمت نفت اظهار داشت: کاهش قیمت نفت برای کلیه کشورهایی که از این امکان به عنوان محرک اقتصادی و تأمین نیازهای مالی استفاده می‌کنند تأثیر مستقیم دارد. به طوری که کاهش درآمدهای نفتی مساوی با کاهش درآمدهای ملی کشورها است.

وی تصریح کرد: این کاهش قیمت باعث می‌شود که بخشی از طرح‌ها و پروژه‌هایی که از محل درآمد نفت اجرا می شوند با مشکل مواجه شوند. اما همان طور که تحریم یک تهدید بود برای کشور ما و از طرفی می‌توانست به فرصت تبدیل شود همچنان که توانستیم این تهدید را به فرصت مبدل کنیم.

پدیدار تأکید کرد: کاهش قیمت نفت می‌تواند یک هشدار و نموداری باشد برای جایگزینی سایر درآمدهایی که می‌توانیم برای کشورمان استفاده کنیم نباید در این زمینه غفلت کرد. بایستی بحث خام‌فروشی و تک فروشی یک محصول را با تنوع محصول و خدمات دیگر جایگزین کرد.

رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی اظهار داشت: در لایحه بودجه پیشنهادی امسال تحلیلگران اطلاعات مختلفی را ارائه می‌دهند آنچه که متناسب با لایجه پیشنهادی است در سال جاری حدود 46 ردصد درآمد مستقیم کشور از طریق نفت تأمین می شود در حالیکه در بودجه سال آینده حدود 31 درصد وابستگی به درآمدنفتی کاهش یافته که در نوع خود اتفاق مهمی برای اقتصاد کشور به حساب می‌آید.

پدیدار افزود: برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی می‌توان سایر محصولات تولیدی و صنعت گردشگری را توسعه دهیم به طوری که تبدیل نفت‌خام به فرآورده یا محصولات واسطه‌ای یا ک الای ساخته شده می‌تواند ظرفیت‌سازی را درکشور افزایش دهد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 65 درصد ظرفیت انجمن سازندگان تجهیزات نفتی در داخل کشور خالی است و این فرصتی است که به ما اجازه دهند از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم که این امر از یک سو ایجاد انگیزه برای فعالان اقتصادی، اشتغال‌زایی و سهم تولید خالص داخلی کشور را افزایش می‌دهد بایستی که این افزایش همسو با تولید خالص ملی بوده که ضریب رشد اقتصادی کشور را از این وضعیت نجات می‌دهد.

پدیدار خاطرنشان کرد: کاهش قیمت نفت در نوع خود می‌تواند به نجات اقتصاد ملی کشور منجر شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت موقتی است گفت: این کاهش قیمت نمی تواند طولانی ‌مدت باشد چرا که انرژی در زندگی همه آحاد جهان نفوذ کرده و ضریب رشد انرژی بر اساس مطالعات انرژی نشان می‌هد که میانگین رشد مصرف حداقل در شرایطی که در آن به سر می‌بریم تأثیر گذاشته است.

پدیدا رگفت: نیاز به انرژی در بین کشورهای جهان بالا رفته وتقاضای خرید برای این محصول افزایش یافته است قطعا با یک وقفه ای که در این صنعت به وجود آمده باعث می‌شود که در حقیقت روند نامعقول که بخشی انتحاری، بخشی سوداگری و بخشی نیز بازار کاغذی است در این صنعت به وجود آید. تصور بر این است که این کاهش قیمت تا شش ماه دوام ندارد و از نیمه دوم سال 2015 قیمت نفت روند افزایشی به خود می‌گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، بودجه ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار