معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توجه به توانمندسازی آموزشی نیروی‌های انسانی و افزایش بهره‌وری از عوامل موثری است که مرکز نوسازی و تحول اداری وزارتخانه‌ها باید بیش از گذشته آن را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛ علی یزدانی در اولین نشست روسای مراکز نوسازی و تحول اداری وزارتخانه‌ها که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف، اصلاح نظام اداری کشور است تصریح کرد: در این رابطه نیازمند برنامه ریزی، سازماندهی و اجرا ی مناسب آن‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت یکپارچگی و همبستگی در سازمان‌ها افزود: وحدت رویه در هدف، انسجام در معماری و هماهنگی در فرایند‌ها از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

یزدانی همچنین به موضوع مدیریت استرس به عنوان یکی از عوامل مهم درون سازمانی اشاره کرد و گفت: هر چه قوانین دست و پاگیر و محدودکننده از محیط کار دور باشد عوامل آرامش زا جایگزین آن خواهد شد.

به گفته وی؛ کیفیت پایین خدمات، شهرت پایین سازمان، تصویر ضعیف سازمانی و... از عوامی است که در ایجاد استرس موثر خواهند بود که باید تلاش کنیم تا نقش خود را دراین بین بخ خوبی ایفاء کرده و بخشی از نارسایی‌های موجود را برطرف کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، قانون مداری و مقایسه گریزی را دو محور جدی و مورد توجه دولت خواند و افزود: این محور‌ها از مطالبات جدی در بحث ارتقای سلامت اداری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اصلاح فرایند‌ها، تدوین ساختار‌ها، واگذاری وظایف دولتی و حضور پرنگ‌تر تشکل‌ها را نیز باید دراین بین مد نظر قرار دهیم تصریح کرد: توجه به توانمند سازی آموزشی نیروی‌های انسانی و افزایش بهره وری از عوامل موثری است که مرکز نوسازی و تحول اداری باید بیش از گذشته آن را مورد توجه قرار دهد.

یزدانی افزود: وقتی به فرایند اثربخشی و کار آمدی توجه می‌کنیم و به دنبال تاثیر گذاری دراین زمینه‌ها هستیم باید تلفیقی از اصلاح فرایند‌ها، ایجادکارایی و روحیه مناسب در کار را گسترش دهیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: با تغییر ساختاری که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوجود آمده است دولت در تلاش برای اصلاح ساختارهاست.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تحولی در نقشه اصلاح اداری ایجاد کنیم باید ابتدا این اهتمام در درون سازمان‌ها به وجود بیاید و در مرحله بعدی تعاملات دستگاه‌ها را با هم اندیشی و نقش آفرینی موثر دنبال کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار