آیین بزرگداشت «رجبعلی امیری فلاح» استادآواز با حضور اساتید و اهالی موسیقی17 دی ساعت 20 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، آیین بزرگداشت "رجبعلی امیری فلاح" استاد آواز با حضورعلی رضا میرعلینقی موسیقیدان و پژوهشگر موسیقی، رضا مهدوی موسیقیدان و نوازنده سنتور و فرهود امیرانی موسیقیدان و نوازنده سه تار و اهالی موسیقی17 دی ساعت 20 در فرهنگ سرای ارسباران برگزارمی شود.              

 علی‌رضا میرعلینقی، رضا مهدوی و فرهود امیرانی درخصوص استاد رجب علی امیری فلاح به سخنرانی می پردازند. اجرای برخی از آوازهای استاد توسط محمدرئوف قنبری از شاگردان وی، اجرای آوازدشتی با همراهی سه تارفرهود امیرانی، تمبک حامد حبیب پور وهمچنین اجرای دستگاه سه گاه با همراهی سنتور رضا مهدوی در بخش دوم ازبرنامه های این آیین یک روزه است.

رجبعلی امیری فلاح در سال 1280 (دراواخرسلطنت ناصرالدین شاه) درروستای سنگاچین بندرانزلی به دنیا آمد. وی بسیار با استعداد وخوش صدابود و قرآن را با صوت ولحن خوش می‌خواند. وی پس از مرگ پدر و مادر از نوجوانی به کار زراعت و صیادی مشغول شد و کم کم خواندن آوازهای بجارکاری، بجارکتامی و اشعار شرفشاهی را ادامه داد و به دعوت استاد ابوالحسن صبا به تهران آمد و با همراهی تار زنده یاد فریدون حافظی به آواز و شعرخوانی پرداخت . وی همچنین برنامه هایی را در رادیو اجرا و نیز  به تربیت هنرجو مبادرت ورزید.

علاقه مندان برای حضوردراین برنامه می‌توانند به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز پل سیدخندان ،خ جلفا فرهنگ سرای ارسباران مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 20-22872818 تماس بگیرند. 


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار