رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی از رونمایی خط مکانیزه فرآوری زعفران و ماشین پرتابل برداشت گل زعفران خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،، دکتر علی اکبر مویدی اظهار کرد: همایش ملی فن‌آوری‌های نوین برداشت و پس از برداشت محصولات کشاورزی در روزهای 29 و 30 بهمن سال جاری در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش با مشارکت موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مرکز آموزش جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود.

مویدی مواردی نظیر نقش مکانیزاسیون و فن‏آوری‏‌های نوین در کاهش ضایعات، نقش کشاورزی دقیق و کاربرد سنسورها در افزایش کارایی تکنولوژی برداشت و پس از برداشت، کاربرد ماشین‏ها و فن‏آوری‏‌های نوین در سورتینگ، و تجاری‌سازی فن‌آوری‌های نوین در عرصه برداشت و پس از برداشت محصولات زراعی و باغی را به عنوان بخشی از محورهای برگزاری این همایش بر شمرد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی همچنین رونمایی از فناوری‌های جدید درزمینه برداشت و پس از برداشت محصولات کشاورزی مانند خط مکانیزه فرآوری زعفران (جداساز کلاله از گل و خشک کن)، ماشین پرتابل برداشت گل زعفران ، کمباین خودگردان سه ردیفه، وش‌چین پنبه و کمباین خودگردان غوزه چین پنبه را ازبرنامه‌های جانبی این همایش عنوان کرد.

مویدی اضافه کرد: دبیرخانه الکترونیکی همایش به آدرس : www.kanrrc-congress.ir آماده دریافت مقالات و انجام ثبت نام متقاضیان شرکت در همایش است.

وی آخرین مهلت ارسال مقالات را 15 دی ماه 1393 اعلام کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.