زرقی گفت: بر اساس اطلاعات پایگاه ISI بیش از یک سوم تولیدات پژوهشی کشور مربوط به حوزه علوم پزشکی می باشد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:در 40 سال گذشته ایران بیش از 193 هزار مقاله در علوم مختلف منتشر کرده است که بر اساس اطلاعات پایگاه ISIبیش از 61 هزار مقاله از این تعداد(یعنی بیش از یک سوم تولیدات پژوهشی کشور) مربوط به حوزه علوم پزشکی می باشد. این درحالی است که کمتر از 10درصد بودجه پژوهشی کشور به تحقیقات علوم پزشکی تخصیص یافته است و دانشگاههای علوم پزشکی فراتر از بودجه ای که در اختیار آنان گذاشتند تولیدات پژوهشی داشتند.

وی ادامه داد:تحلیل این آمار نشان می دهد 28 هزار مقاله از این مقالات یا فاقد ارجاع و یا تنها یک بار ارجاع بوده اند. بنابراین گرچه رشد کمی خوبی در تولیدات پژوهشی داشتیم اما نیازمند تلاش بیشتری در راستای ارتقای کیفی هستیم.

زرقی تاکید کرد:ضمنا از مجموع مقالات مذکور تنها 100 مقاله وجود دارد که بالای 100 بار به آنها ارجاع شده که از آنها بعنوان مقالات داغ یا پرکیفیت نام برده می شود. این دسته از مقالات بیشتر مربوط به طرحهای کلانی بوده که با مشارکت چند دانشگاه داخلی و خارجی انجام شده و تعداد نویسندگان آنها نیز گاهی به 100 نفر می رسد .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار