مدير عامل شركت آب منطقه اي استان گفت: 29 درصد از حجم ذخایر آب سدهاي استان در هفته اول دی ماه جاری نسبت به متوسط ذخایر در زمان مشابه دوره دراز مدت 10 ساله کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد و به نقل از روابط عمومي شركت آب منطقه‌اي استان،كاظم طاهريان با اشاره به اینکه سدهاي استان هم اكنون با احتساب حجم غير مفيد تنها 71 ميليون متر مكعب آب ذخيره دارند، افزود:اين رقم در زمان مشابه پارسال حدود 89 و در دوره دراز مدت نیز يكصد ميليون متر مكعب بوده است.

وي با بیان اینکه اكنون سد شیرین‌دره با احتساب حجم آب غيرمفيد، حدود 56 ميليون متر مكعب آب دارد،گفت: این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 10 میلیون متر مكعب کاهش و نسبت به دوره دراز مدت نیز 23 درصد كاهش دارد.

طاهریان حجم آب ذخيره شده در پشت سدهاي شيروان و اسفراين را به ترتيب 9 و حدود 5 ميليون متر مكعب عنوان کرد و افزود: بيشترين كاهش ذخیره در بین سدهاي استان مربوط به سد اسفراين با 69 درصد كاهش ذخیره داشته است.

وی گفت: تاكنون به طور متوسط 86 ميليمتر بارندگي در استان ثبت شده است.

طاهریان اظهار داشت:با افزايش بارش‌های سال آبی جاری (مهرماه) این بارش ها تاثير چنداني بر ذخایر سدهاي استان نداشته است.

وی خاطرنشان کرد:مجموع گنجایش مخازن سدهای استان 250 میلیون متر مکعب است و این سدها توان تنظيم سالانه 163 ميليون متر مكعب آب را دارند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: ذخایر ، سد ، آب ، کاهش ، خراسان شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.