عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از طرح تحول نظام سلامت وظیفه ملی است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر حمیدرضا عزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطالب منتشر شده در برخی از رسانه‌ها و فضاهای مجازی مبنی بر عدم مدیریت صحیح منابع طرح تحول نظام سلامت گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، قیمت نفت و همچنین بحث مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها لازم است بودجه سال ۹۴ طوری برنامه‌ریزی شود که به تحقق اهدافمان در حوزه سلامت برسیم. 

وی در ادامه گفت: با توجه به برنامه پنجم توسعه و نیز اجرای طرح تحول سلامت کشور که بر اساس آن مقرر شده است پرداختی از جیب مردم به حداقل رسیده و دسترسی به تسهیلات بهداشتی و درمانی در روستا‌ها و شهر‌ها برای مردم می‌سر‌تر شود، باید بودجه وزارت بهداشت نیز متناسب و جوابگوی این طرح عظیم و ملی باشد. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سیایت‌های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و اجرای طرح تحول سلامت مورد تائید ایشان می‌باشد، گفت: در اجرای هرچه بهتر این طرح باید اراده ملی داشته باشیم و نیازمند همکاری و همه دست اندرکاران حوزه سلامت و سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در امر سلامت، هستیم. 
 
رضایتمندی بیش از ۷۰ درصدی مردم از اجرای این طرح
دکتر عزیزی فارسانی در ادامه گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت علاوه بر اینکه باعث عدالت در ایجاد سلامت مردم می‌شود باعث جلوگیری و کنترل دریافت‌های غیرمتعارف می‌شود و تاکنون بیش از ۷۰ درصد مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت ابراز رضایت کرده‌اند. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با بودجه‌ای که در عمل به حوزه سلامت کشور تخصیص یافته است با آنچه که در لایحه بودجه آمده است متفاوت می‌باشد، تصریح کرد: باید بودجه واقعی به این حوزه تخصیص یابد. 

وی ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها و فضاهای مجازی گفت: برخلاف آنچه که در این رسانه‌ها مطرح شده است همچون گذشته از طرح تحول نظام سلامت حمایت می‌کنم. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در عین حال یادآور شد: در طرح تحول نظام سلامت مانند هر طرح بزرگ دیگری ممکن است ایراداتی وجود داشته باشد که ضروری است دلسوزان نظام سلامت نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام نمایند ولی زیر سوال بردن کل طرح تحول نظام صحیح نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.