معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه تاکید کرد:حکومت بحرین شرایط حساس و پیچیده منطقه را درک کند و هشدارهای مقامات سیاسی،مراجع دینی و خیرخواهان منطقه را در آزادی فوری دبیرکل جمعیت دموکراتیک الوفاق را جدی بگیرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در واکنش به تمدید بازداشت شیخ علی سلمان گفت : بی تردید حکومت بحرین با نقض نظام مند حقوق بشر و تداوم چنین اقداماتی به افراط گرایان آدرس غلط داده است و امنیت بحرین و منطقه را با مشکل مواجه می کند.
 
وی تصریح کرد: استمرار سیاست سرکوب و خشونت در بحرین نگران کننده است و معتقدان به روش دموکراتیک و گفتگوی ملی را ناامید می کند واین کشور را به سمت بحران بیشتر سوق خواهد داد که به نفع هیچ طرفی نخواهد بود.
 
معاون وزیرامورخارجه کشورمان بازداشت شیخ علی سلمان را نشانگر وجود بحران جدی در بحرین دانست و تاکید کرد : تهران خواستار توجه به راه حل سیاسی و گفتگوی واقعی ملی برای برون رفت از بحران موجود در این کشور است.
 
گفتنی است؛دادستانی بحرین امروز حکم بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق این کشور را پانزده روز تمدید کرد.نیروهای امنیتی رژیم منامه ظهر شنبه (ششم دی ماه سالجاری) با محاصره کردن منزل شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت اسلامگرای «الوفاق» وی را به اتهام های واهی مانند دعوت به براندازی نظام و تحریک جوانان به خروج علیه رژیم بازداشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار