رییس کمیته اطلاعاتی سنا در نامه ای از باراک اوباما نخواست اجازه ندهد اقدامات سیا در قبال شکنجه زندانیان ادامه یابد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک ؛ دیانا فین اشتاین ، رییس کمیته اطلاعاتی سنا در نامه ای که وب سایت وابسته به این سناتور آن را منتشر کرد از باراک اوباما ، رییس جمهور آمریکا خواست دستوری اتخاذ کند که بر اساس آن و از طریق اصلاح قوانین و سیستم  قضایی کشور امکان انجام شکنجه در آینده از بین برود . 

در نامه فین اشتاین تعدادی پیشنهادات ارائه شده که براساس آن می توان تا حدودی اطمینان حاصل کرد که ایالات متحده دیگر هرگز از شکنجه علیه زندانیان و بازداشت شدگان خود استفاده نخواهد کرد . از جمله این پیشنهادات می توان به اعمال تغییراتی در قانونی اساسی کشور ، اقدامات دولتی و اصلاح پیشنهادات و اقدامات سیا که در ژوئیه 2013 ارائه و اخیرا نیز توسط جان برنان ، رییس کنونی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تکرار شد ، اشاره نمود . 

رییس کمیته اطلاعاتی سنا در بخش دیگری از نامه خود با اشاره به درخواست کمیسیون اروپا مبنی بر لزوم بررسی و تحقیق اعضای اتحادیه اروپا درباره شکنجه گری های سیا نوشت : معتقدم برخی از یافته های تحقیقاتی این کمیته دارای دیدگاه های تازه ای بوده و برنامه های جمع آوری اطلاعات مهم و نیز اقدامات پنهانی سیا را بهتر در اختیار افکار عمومی قرار داده است . 

گفته می شود " دیانا فین اشتاین " توصیه های قانونی خود را در آغاز 114مین نشست کنگره _ که امروز ( سه شنبه ) برگزار می شود _ نیز بطور علنی اعلام خواهد کرد . 

در توصیه های این سناتور به محدود نمودن لیست تکنیک های بازجویی که دست افسران آمریکایی را برای استفاده از هر نوع شکنجه علیه بازداشت شدگان باز می گذارد ، مانع دسترسی به موقع ماموران صلیب سرخ به زندانیان شده و نیز موجبات زندانی شدن های طولانی مدت را برای بازداشت شدگان فراهم می کند ، اشاره شده است . 

این سناتور آمریکایی همچنین در نامه خود _ که در تاریخ 30 دسامبر 2014 در وب سایت وی منتشر گردید _ آورده است : من مشتاقانه آماده همکاری با شما ( دولت آمریکا ) به منظور اجرایی نمودن این پیشنهادات هستم و از شما می خواهم هنگامی که در اوایل ژانویه آن را بطور رسمی مطرح کردم ، از طرح حمایت کنید . 

گفتنی است در تاریخ 9 دسامبر 2014 کمیته اطلاعاتی سنا خلاصه ای 500 صفحه ای از شکنجه گری های وحشتناک سیا پس از حملات 11 سپتامبر و به بهانه مبارزه علیه تروریسم را منتشر نمود . در این اسناد به موارد متعدد و فراوان شکنجه های مخوف توسط ماموران سیا از جمله ایجاد غرق مصنوعی برای زندانیان ، اعدام های ساختگی و اعمال فشارهای شدید روحی و روانی ، محرومیت های طولانی مدت از خواب و نیز انواع تجاوزات جنسی اشاره شده است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: سیا ، شکنجه ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار