معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش گفت:در تلاشیم تا با یک یا دو پرداخت دیگر تا پایان سال پرداختی ها را به 90 درصد برسانیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمناف هاشمی در جلسه روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان با تاکید به مشارکت همه فدراسیون ها در برنامه های پیش رو اظهار داشت: از روسای فدراسیون ها می خواهیم در2 مراسم پیش رو یعنی دیدارجامعه ورزش با رهبر معظم انقلاب و تقدیر از ورزشکاران مدال آور در بازی های آسیایی و پارآسیایی اینچئون مشارکت جدی داشته باشند.

وی در ادامه و در خصوص بودجه فدراسیون ها با بیان این که تا کنون به طور میانگین73 درصد تخصیص به فدراسیون ها داشته ایم، گفت: در تلاشیم تا با یک یا دو پرداخت دیگر تا پایان سال، پرداختی ها را به 90 درصد برسانیم.

هاشمی بااشاره به این که سه هفته تا پایان فصل بودجه زمان باقی مانده است، اظهار داشت: فرصت کمی باقی است که اگر بتوانیم تلاش های انجام شده را به نتیجه برسانیم، بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال های بعد وضعیت بهتری خواهد داشت.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در این خصوص افزود: تا کنون 5 پیشنهاد را از طریق دو کمیسیون مجلس تهیه کردیم و به کمیسیون تلفیق فرستادیم. گام دوم در این ارتباط این است که پیشنهادات را در صحن علنی مجلس به رای بیاوریم.

وی تاکید کرد که اگر بتوانیم برای  پیشنهاداتمان نظر نمایندگان  رای بیاوریم می توانیم بودجه را دو برابر کنیم که درعین حال به هیچ وزارتخانه یا ارگانی لطمه وارد نشود.

 هاشمی در پایان با بیان این نکته که هرچه قدر بودجه ما بیشتر شود بهتر می توانیم به فدراسیون ها کمک کنیم، گفت: امیدوارم بتوانیم با کمک همدیگر وضعیت بودجه 94 را بهبود بخشیم.

**الگو سازی برای جوانان و ورزشکاران خود امر به معروف است
سید مناف هاشمی درجلسه هم اندیشی اساتید و رؤسای کمیسیون های تخصصی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با بیان این که آن چیزی که ما از سیره ائمه اطهار(ع)، پیامبر اکرم(ص)، بزرگان خود و همچنین کلام قرآن آموخته ایم این است که بتوانیم مباحث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را الگوی خود قرار دهیم، گفت: دستگاه های مختلف با تدابیری که ستاد احیاء داشته است، اقدامات خوبی را در این زمینه شروع کرده اند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: بر همین اساس در این وزارتخانه هم جلساتی در سطوح مختلف با حوزه های گوناگون وزارتخانه مثل فدراسیون ها،‌ ادارات کل استان ها و همکاران خود درحوزه ستادی داشته و داریم که تاثیرات و نتایج مثبتی هم به دنبال داشته است.

 هاشمی با ابراز نارضایتی از برخی اقدامات در این خصوص اظهار داشت: از نتایج کلی نمی توان خیلی راضی بود که نتیجه آن برمی گردد به یک سری ازمسائل خارج از وزارتخانه یعنی به سطح جامعه و سطح کشور. شاید آن دست ازمباحث فرهنگی که لازم است تا روش های امر به معروف و نهی از منکر را در حوزه های تبلیغی، آموزشی و پژوهشی مردم را آگاه کنند، ورود خیلی جدی داشته باشیم.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت ورزش و جوانان با بیان برخی از اقدامات انجام شده وزارتخانه در این ارتباط، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات بحث هایی مربوط به فساد درفوتبال یا بی اخلاقی هایی در دیگر حوزه های ورزشی می شنویم که نمی توان گفت این ها نتیجه عملکرد وزارت ورزش و جوانان است اما نشان می دهد که در برخی جاها در حوزه های فرهنگی و دربحث آگاه کردن ورزشکاران و جوانان خیلی موفق نبودیم.

وی ادامه داد: اما اقدامات خیلی مثبتی هم انجام شده نظیرساخت کلیپ و فیلم هایی از سجده ورزشکاران بعد از قهرمانی که نشان می دهد قهرمانان ما با اتکال به خداوندمتعال افتخارات خود را به مردم تقدیم می کنند؛ این ها نکات بسیار مثبتی است که می تواند برای جوانان ونونهالان آینده ساز ما الگو شود.

 هاشمی با تاکید به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اولویت قرار دادن مباحث فرهنگی در همه امور، گفت: در برخی مباحثی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر پیش می آید شاید برخی تفاسیر غلطی از آن می کنند و آن را به مباحث هرج و مرج در جامعه وصل می کنند که اتفاقا حضرت آقا در این خصوص نیزتعیین تکلیف کرده اند و ملاک را ملاک قانون گذاشته اند.

وی افزود: به همین خاطر ازاین که شنیدیم قانونی در مجلس در این خصوص طرح موضوع شده بسیارخوشحال شدیم چراکه ملاک عمل ودستورکاری در زمینه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی لازم داریم تا بتوانیم آن را الگو قرار دهیم و همه در آن مسیر حرکت کنیم.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت ورزش و جوانان در پایان با بیان این که الگوی واقعی ما کلام قرآن، سیره ائمه اطهار، فرمایشات حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و در حوزه زنان حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: این ها نکاتی است که در دستگاه های اجرایی ما باید جا بیافتد و اکنون دراین زمینه ضعف داریم؛ این وظیفه همه ما که دور این میز نشسته اند را سنگین تر می کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: مناف ، هاشمی ، معاون ، ورزش ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار