نمایندگان در جلسه علنی امروز بانک‌ها را موظف کردند که درخواست استفاده از تسهیلات ارزی و ریالی مورد نیاز طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی را همزمان بررسی و براساس زمان‌بندی اجرای طرح و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت نمایند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 17 دی ماه در ادامه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ماده الحاقی 2 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.  
 
این ماده واحده تصریح می‌کند: بانک‌ها موظفند درخواست‌های استفاده از تسهيلات ارزی و ريالی مورد نياز طرح‌های دارای توجيه فنی، اقتصادی و مالی را همزمان بررسی و براساس زمانبندی اجرای طرح و متناسب با پيشرفت فيزيكی پروژه پرداخت نمايند.  
 
همچنين بانک‌ها درخصوص قراردادها و تعهدات توليدی غيرتكليفی كه متقاضی، سهم آورده خود را طبق زمان‌بندی واريز كرده و اجرای طرح يا پروژه موضوع قرارداد نيز شروع شده باشد، در صورت تعليق تسهيلات تعهد شده، ملزم به تمديد مدت قرارداد و عدم دريافت هرگونه سود در بازه زمانی تعليق و عدم ايفای تعهدات قراردادی خود در قبال متقاضی يا طرف قرارداد خود، می‌باشد.
 
نمایندگان با 123 رای موافق، 6 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر با این ماده الحاقی موافقت کردند. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس ، تسهیلات ، ارز ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار