دو خبرگزاری گاردین و آسوشتیدپرس به بررسی فعالیت تیم ملی ایران در بازیهای جام ملت‌های آسیا پراخته و ستاره فوتبال ایران در رقابتها را معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری آسوشتیدپرس در تحلیل عملکرد تیمهای حاضر در گروه ‌Cبازیهای جام ملت‌های آسیا از جواد نکونام، اشکان دژاکه و سردار آزمون به عنوان ستاره‌های تیم فوتبال ایران یاد کرد.

در گزارش آسوشیتد پرس آمده است:

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران دارای تجربه زیادی در بازیهای جام جهانی و جام ملت‌های آسیا است. هافبک 33 ساله جادوگر تیم ملی فوتبال ایران است و در باشگاه اوساسونا توپ می‌زند. او اولین فوتبالیست ایرانی حاضر در لالیگا است سال 2012 از اوساسونا به استقلال و سپس به الکویت منتقل شد. نکونام بار دیگر در سال 2014 باز هم به تیم اوساسونا پیوست.

اشکان دژاگه هافبک 28 ساله مشغول بازی در تیم العربی است. او تجربه بازی در تیم ملی جوانان آلمان را دارد و با دولفسبورگ قهرمان بوندسلیگا شد.

رضا قوچان‌نژاد مهاجم 26 ساله ایرانی به سرعت و قدرت بالا شهرت دارد. او با به ثمر رساندن 5 گل در بازیهای مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا یکی از 2 گلزنان برتر این رقابتها لقب گرفت. مهاجم سابق چارلتون مدتی هم در لیگ فوتبال بلژیک و هلند مشغول بازی بود.

دیگر ستاره‌های حاضر در گروهC عبارتند از:  

تیم فوتبال امارات:
علی منجوت مهاجم 24 ساله تیم الجزایر، عبدالرحمن هافبک 23 ساله تیم العین، عامر عبدالرحمن هافبک 25 ساله بایناس تیم فوتبال قطر، خلفان ابراهیم هافبک 26 ساله تیم السد، محمد مونتاری مهاجم 21 ساله الجیش، خوفی بوعلام بازیکن 24 ساله العربی

تیم فوتبال بحرین:
محم حسین مدافع 24 ساله النصر عربستان، اسماعیل عبداللطیف مهاجم 28 ساله الاهلی قطر، سید جعفر دروازه‌بان 29 ساله المحرق

گاردین: درخشش ستاره‌های فوتبال ایران را در استرالیا ببیند
گاردین هم در گزارشی جداگانه به بررسی وضعیت تیم فوتبال ایران در بازیهای جام ملت‌های آسیا پرداخت و نوشت:

جواد نکونام: اگر تیم فوتبال ایران در بازیهای استرالیا بتواند به خوبی از عهده کار خود برآید، فرصت استثنایی برای جواد نکونام بوجود می‌آید تا رکورد علی دایی اسطوره فوتبال این کشور را هم بشکند. او اولین ایرانی در لیگ فوتبال اسپانیا است و در سال 2012 با قراردادی 10 میلیون دلاری به تیم استقلال بازگشت تا بتواند برای این تیم قهرمانی در لیگ برتر ایران را به ارمغان آورد. نکونام بار دیگر در سال 2014 به تیم اوساسونا پیوست .

اشکان دژآگه: او به عنوان بازیکن سال باشگاه فولام در 2014 انتخاب شد. خط دفاع تیمهای انگلیسی به خوبی از خطری که دژآگه به هنگام حمله ایجاد می‌کند آگاه هستند. دژآگه هم اکنون در تیم العربی مشغول به بازی است.

سردار آزمون
: ستاره جوان فوتبال ایران در حال پیشرفت است و با 20 سال سن آینده روشن و درخشانی پیش رو دارد. مهاجم تیم روبین کازان روسیه در ابتدای سال از سوی باشگاه آرسنال هم پیشنهاد دریافت کرده بود.

سرمربی

کارلوس کی روش مربی با سابقه پرتغالی در منچستر یونایتد هم حضور داشته و به دلیل داشتن سیستم دفاعی قدرتمند شهرت جهانی یافته است. تیم فوتبال ایران در بازیهای جام جهانی 2014 توانست 90 دقیقه کامل مقابل تیم فوتبال آرژانتین ایستادگی کند و گل نخورد. او مربی بسیار سختگیر و دارای تاکتیک منسجم است. دو ویژگی که شاید مورد پسند هر تیمی نباشد.

سوابق 

تیم فوتبال ایران از جمله تیمهای قدرتمند و پرافتخار آسیا است. آنان در سه دوره ( 1968، 1972، 1976) قهرمان جام ملتهای آسیا شدند.

قهرمانی‌های سریالی

تیم فوتبال پرسپولیس یکی از محبوب‌ترین تیمهای باشگاهی در آسیا است و از سال 1973 تاکنون 9 قهرمانی را در قاره کهن به دست آورده است. حتی استقلال با 8 قهرمانی پایین تر از تیم پرسپولیس قرار دارد.

لحظات ورزشی

29 نوامبر 1997 را هیچکدام از فوتبال دوستان ایرانی و استرالیایی فراموش نمی‌کنند. دو گل زیبای خداداد عزیزی دروازه مارک بوسنیچ را باز کرد تا آرزوی استرالیا برای رسیدن به بازیهای جام جهانی را بر باد دهد. اشکهای جانی واران و علی دایی در این بازی تاریخی هرگز فراموش نمی‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار