شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا در حالی از روز جمعه آغاز می‌شود که تیم ملی ایران یکی از شانس‌های قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، با توجه به اینکه تیم ملی ایران مدت زیادی نیست که تجربه بازی‌های سنگین جام جهانی را گذرانده،‌سرمربی تیم ملی هم این موضوع را مدنظر داشته و آرایش و ترکیب تیم ملی را تغییر نداده است.

بر این اساس می‌توان چنین نتیجه گرفت که کی روش هم به بازی‌های جام جهانی به عنوان تدارکات برای جام ملت‌های آسیا نگاه می‌کند این مطلب درست است که بعد از جام جهانی تیم ملی بازی تدارکاتی قابل قبولی انجام نداده است اما با یک نگاه استراتژیک نتیجه می‌گیریم که سه بازی جام جهانی را می‌توانیم سکوی پرتاب در جام ملت‌های آسیا فرض کنیم به طور حتم در جام ملت‌های آسیا تیمی توانایی آرژانتین را ندارد و یا از لحاظ قدرت بینی به نیجریه نمی‌رسد و از لحاظ روانی، بازی و تکنیک فردی نیز تیمی در آسیا نمی‌تواند ادعا کند که از بوسنی بالاتر است.

پس ما در جام جهانی هر سه گونه بازی را به عنوان کلاس برای تجربه تیم ملی آزموده‌ایم و با توجه به اینکه تیم ملی بدون کمترین تغییری در جام ملت‌ها حضور دارد و حتی در آخرین بازی تدارکاتی کی روش یک تیم تعویضی را درون میدان البته به جز 17 دقیقه آخر بازی قرارداد پس می‌توان چنین انتظار داشت که تیم ملی که از جام جهانی بازگشته بیشترین شانس قهرمانی را و یا لااقل جزو چهار تیم برتر جام قرار می‌گیرد بر این اساس برای تیم ملی شانس بالایی برای حضور در بین چهار تیم برتر آسیا می‌توانیم پیش بینی کنیم. البته این در صورتی است که حوادث مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا گریبانگیر تیم ملی نشود.

آنجایی که هر سه تیم حاضر در گروه C بحرین، امارات و قطر علاوه بر اینکه از لحاظ منافع ورزشی و فوتبالی، در مواقع حساس نیز به یکدیگر کمک می‌کنند.

براین اساس اگر ایران در یکی از سه بازی با این سه تیم عربی دچار لغزشی شود یا مثلا در مقطعی نیاز به گل شماری پیش آید به طور قطع این سه تیم نیروی خود را با یکدیگر بر علیه ایران جمع می‌کنند.

برای تیم‌های عربی حاضر در گروه C تفاوتی ندارد کدامیک به دور بعد صعود کنند و فقط می‌خواهن کاری کنند از این گروه صعود نکند.
پس هم از لحاظ استراتژیک و هم از لحاظ فنی تیم ملی ایران باید متین و مراقب باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: استراتژیک ، استرالیا ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار