آنچه در روی خط تهران پنجشنبه این هفته گذشت

حکایت سرقت‌های زنجیره ای خیابان شوش چیست/ سرانجام رویای اهالی خیابان رودکی به کجا می‌رسد

روی خط تهران پنجشنبه این هفته پیگیر موضوع‌های سرقت‌های زنجیره‌ای خیابان شوش نبودپارکینگ‌ طبقاتی در خیابان رودکی و فرسودگی مینی‌بوس‌های تهران شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رشد جمعیت و افزایش مهاجرت پذیری در مناطق جنوب تهران و حاشیه این شهر بزرگ به دلیل فاصله فرهنگ، آداب و رسوم ساکنان این مناطق مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

فاصله طبقاتی و تغییر رفتارهای اجتماعی میان شهروندان باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی و رشد بسیار این معضل بزرگ در مناطق جنوب و حاشیه تهران شده است.

این بار نیز روی خط تهران پنجشنبه این هفته در سوژه اول خود به سرقت‌های زنجیره ای خیابان شوش پرداخته است.

خبرنگار روی خط تهران برای پیگیری‌های بیشتر به میان اهالی خیابان شوش رفته است تا موضوع را از نزدیک بررسی کند.

اهالی خیابان شوش،‌ناگفته‌های بسیاری از سرقت‌ها در منازل بیش از ده بار در هر خانه تا کیف‌قاپی‌ها و قاپیدن گوشی‌های همراه از دست صاحبانشان با خبرنگار روی خط تهران مطرح کرد.

روی خط تهران موضوع را از خانچلی رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ پیگیر شد.

وی در پاسخ با اشاره به وجود دو منطقه مجزا به آسیب‌های اجتماعی مختلف،‌باحضور دو کلانتری در خیابان شوش اظهار کرد: در این محدوده دو کلانتری 115 و 116 مستقر است.

در خیابان شوش یک نقطه در میدان راه‌آهن و نقطه دیگر در محدوده خیابان مختاری، در ضلع شمالی دو کلانتری 115 و 116 وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود در سیستم نیروی انتظامی در ماه گذشته بیش از 8 فقره سرقت در خیابان شوش به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به حضور معتادان در خیابان شوش تصریح کرد: به دلیل وجود کمپ‌ها در شهر تهران و حضور معتادان در خیابان شوش ما با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی در پایان گفت: بیشتر آمار سرقت‌های خیابان شوش ،‌کیف‌قاپی و قاپیدن گوشی‌های همراه است . در تلاشیم تا به زودی با انجام اقداما لازم و پیشگیرانه امنیت را برای شهروندان خیابان شوش مهیا کنیم.


*سرانجام رویای اهالی خیابان رودکی به کجا می‌رسد

رشد روز افزون جمعیت در شهر تهران و وجود خودروها بسیار در این شهر بزرگ موجب ایجاد ترافیک در نقاط مختلف تهران و کمبود پارکینگ برای پارک خودروها در نقاط مختلف تهران شده است.

نبود پارکینگ عمومی چند طبقه در خیابان پر تردد خیابان رودکی در منطقه 10 موضوعی بود که روی خط تهران پنجشنبه این هفته در سوژه دوم به آن پرداخت.

وجود بازار، بیمه و بانک در خیابان رودکی باعث تردد بسیار شهروندان در این خیابان شده است به طوری که اهالی این منطقه بامشکل ترافیک سنگین و نبود پارکینگ های مناسب دراین منطقه شده است.

این مشکل به آنجایی رسیده است که اهالی خیابان رودکی از روی خط تهران خواستار رسیدگی به این معضل بزرگ شده است.

روی خط تهران موضوع را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم مسئولان چاره‌ای برای رفع این معضل بزرگ بیاندیشند.

*مجموعه‌مینی‌بوس های فرسوده پایتخت همچنان ادامه دارد

آلایندگی هوای تهران یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان و مسئولان این شهر بزرگ است.

در سال 93 در روزهای مختلف اعلام شد که هوای تهران ناسالم و در شرایط نامناسب قرار دارد.

یکی از مهمترین دلایل افزایش ‌آلودگی هوا وجود خودروهای آلاینده به ویژه مینی‌بوس‌های فرسوده در خطوط مختلف حمل و نقل عمومی شهر بزرگ تهران است.

روی خط تهران پنجشنبه این هفته در سوژه سوم به فرسودگی مینی بوس‌های خطوط مختلف مینی بوس‌رانی تهران پرداخت.

آلایندگی مینی‌بوس‌های فرسوده از یک طرف،‌ناامن بودن و نبود امکانات رفاهی و آسایشی برای مسافران از طرف دیگر مشکلاتی بود که شهروندان در نقاط مختلف تهران با آن مواجه هستند.

رانندگان مینی‌بوس‌ها در خطوط مختلف مینی‌بوس‌رانی تهران نیز از نبود امکانات مختلف از جمله نبود بیمه شخص ثالث و معاینه فنی خودرو و وعده‌های بسیار مسئولان برای تعویض مینی‌بوس‌های فرسوده آنها گلایه‌های بسیاری داشتند.

روی خط تهران موضوع را از سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی تهران پیگیر شد.
وی در پاسخ گفت: تا پایان سال 93 طرح جایگزینی مینی‌بوس‌های فرسوده به شورای شهر ارائه می‌شود.

فروردین ماه سال 94 مینی بوس‌های فرسوده با مبلغ 20 میلیون تومان وام بلا عوض برای رانندگان است به ون تبدیل و جایگزین می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار