دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌متاسفانه مصرف قند و چربی در کشورمان بسیار بالاتر از حد استاندارد بوده و این موضوع به ویژه در بین کودکان و جوانان، به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

داوود رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با  خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قند و چربی یک نیاز مهم برای بدن است و در واقع بدن نمی‌تواند بدون این دو ماده فعالیت مناسبی داشته باشد.

وی گفت:‌ با وجود اهمیت قند و چربی برای سلامتی، اما اگر این ماده بی رویه و زیاد مصرف شوند، نتایج و اثرات عکسی داشته و به  طور قطع سلامتی را به خطر می‌اندازند.

رضایی منش تاکید کرد: متاسفانه مصرف قند و چربی در کشورمان بسیار بالاتر از حد استاندارد بوده و این موضوع به ویژه در بین کودکان و جوانان، به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

وی یادآور شد:‌ برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که مردم کشورمان حدود 30تا 40درصد بیشتر از نیاز خود چربی و قند مصرف می کنند.

رضایی منش با اشاره به عوارض مصرف بالای قند و چربی، خاطر نشان کرد: اغلب مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت، سابقه چربی یا قند خون بالا را داشته‌اند و در واقع این دو ماده موجب ابتلای درصد بالایی از افراد جامعه به دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار