مهری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد:

به روز رسانی 70 درصد کدپستی اماکن کشور تا پایان سال

مدیر عامل شرکت پست گفت: پیش بینی می‌شود 70 درصد اطلاعات اماکن شهری و روستایی تا پایان سال به هنگام و به روز شود.

حسین مهری مدیر عامل شرکت پست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه اماکن روستاها و شهرها در 8 سال اخیر به هنگام نشده‌اند، اظهارکرد: با توجه به افزایش ساخت و سازها و توسعه اماکن و با توجه به اینکه بر اساس قانون اماکن شهری باید هر دو سال و اماکن روستایی هر 4 سال به هنگام و به روز شود کار صندوق برای به هنگام سازی اطلاعات اماکن شهری و روستا در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اول مهر سال 94 همه اماکن شهری و روستایی باید به روز شود افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 70 درصد کل اماکن کشور و 30 درصد باقی مانده در 6 ماهه اول سال 94 به هنگام و به روز شود.

مهری با اشاره به سیستم اطلاعات جغرافیایی تصریح کرد: به منظور به هنگام‌سازی اطلاعات اماکن شهری و روستایی و به دنبال آن اجرای سیستم اطلاعات جغرافیایی (gis) با 13استاندارتفاهم‌نامه امضا شده است تا با اجرای طرح سیستم اطلاعات جغرافیایی در مواقع بحران و امدادرسانی، مکان به سرعت شناسایی شود.

مدیر عامل پست با بیان اینکه هر مکان با یک کد و آدرس واحد برای سازمان و مردم شناخته می‌شود تصریح کرد: ساماندهی این کدها در برخی از شهرها و استان‌ها آغاز شده و تا چند سال آینده ساماندهی می‌شود.

مهری در پایان گفت: پس از ساماندهی سیستم اطلاعات جغرافیایی و کد اماکن این اطلاعات را به اشتراک گذاشته و در اختیار سازمان‌های بهره‌بردار قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اطلاعات ، کدپستی ، شهر ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار