جهانگیری با بیان اینکه دیدگاه ما برنامه ریزی برای پیشگیری از هرگونه انحراف و تخلف است ؛ اذعان داشت : یکی از وظایف ستاد نظارت بر اجرای تعرفه های پزشکی شفاف سازی در عملکرد و هزینه های جامعه پزشکی است که در این راستا اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات با موفقیت همراه بوده است.

دکتر محمد جهانگیری دبیر ستاد کشوری نظارت براجرای تعرفه های پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دریافت های غیرمتعارف را در شأن جامعه پزشکی ندانست و گفت :عدم اجرای قانون بیمه همگانی که مبنای آن محاسبه قیمت واقعی خدمات بوده سبب شد تا برخی دریافتهای نامتعارف در مناطق محروم مشاهده شود اما با اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت میزان شکایت از جامعه پزشکی کاهش داشته و تمامی گروهها علیرغم نواقص موجود تعرفه ها را رعایت کرده اند که نشان از قانون مداری این جامعه دارد.

وی آمار پایین شکایات و رعایت تعرفه های مصوب از سوی جامعه پزشکی را نشان عملکرد مثبت این قشر دانست و افزود: ساماندهی تعرفه ها و اصلاح آنها زیربنایی برای ادامه کار به سمت واقعی سازی خدمات ؛ بهره وری و حمایت از مردم است که بین 3 تا 5 سال زمان می برد.

وی با اشاره به اینکه یکسری اصلاحات برای سال آینده انجام خواهد شد؛بیان داشت:پیگیر رفع مشکلات هستیم و مصوباتی در شورایعالی بیمه خواهیم داشت که بعد از 3 تا 5 سال متوقف نخواهد شد.

دبیر ستاد کشوری نظارت بر اجرای تعرفه های پزشکی با اشاره به اینکه تعرفه ها بصورت نسبی واقعی شده؛ خاطرنشان کرد:جامعه پزشکی با نحوه علمکرد خود قانون مداری را نشان داد که خواهان انحراف نیستند و راه اندازی سامانه "1690" صرفا جهت طرح شکایت نبوده بلکه به اطلاع رسانی دوسویه پرداخته ایم.

 



انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، تعرفه ، بیمه ، پزشکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.