بابایی با بیان اینکه انتشار کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت که محصول بازنگری در مبنای محاسبه ارزش خدمات سلامت بر اساس قیمت واقعی آنهاست؛ گفت: با تداوم این کتاب و پایش اهداف آن علاوه بر عدالت اقتصادی، ارتقا کیفیت خدمات را شاهد خواهیم بود.

دکتر حسین بابایی عضو شورایعالی نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طبق قانون بیمه همگانی باید شورایعالی سلامت قیمت واقعی خدمات را اعلام کند؛ گفت: اگر ارزش واقعی خدمات تبیین و بیمه‌ها نیز تقویت شوند در ‌‌نهایت مردم آسیبی نخواهند دید و جامعه پزشکی هم متضرر نخواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه تعرفه‌ها از دو منظر علمی و زیربنایی و اجتماعی قابل بررسی است؛ افزود: در تمام دنیا ارزش خدمات گروه سلامت با هم برابری می‌کند و رشته‌های لوکس و پردرآمد با رشته‌های پایه اختلاف چندانی ندارند که این امر انگیزه جوانان را برای پیوستن به رشته‌هایی که مورد نیاز جامعه است در یک سطح نگه می‌دارد. 

وی با تاکید بر اینکه نیاز ما این است که در علوم پایه فرزندان باسوادی داشته باشیم تا پزشکی را حمایت کنند؛ ادامه داد: اگر نتوانیم در نظام قیمت گذاری ارزش‌های علمی را که در دنیا مبنا قرار گرفته اجرایی کنیم، ناموفق خواهیم بود؛ همانطور که در سالهای اخیر بودجه‌های سلامت خیز پیدا کردو به طرفی منعطف شد که نیازی نداشتیم. 

عضو شورایعالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت دولت را موظف کرده تا صندوقی را که به عنوان بیمه همگانی است تقویت و پوشش برای مردم ایجاد کند؛ خاطرنشان کرد: این مهم سبب می‌شود تا شاخص‌هایی که به عنوان شاخص توسعه در بخش سلامت است، همانند پرداخت از جیب مردم را به حداقل برساند. 

به گفته وی دولت باید بیماری‌های مهلک و خانمان برانداز را که هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل می‌کند تحت پوشش قرار دهد که سازمان‌های جهانی مانند WHO این موضوع را رصد می‌کنند که آیا چنین امری در ایران رخ می‌دهد یا نه. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار