دبیرکل "حزب وحدت و همکاری ملی" گفت: فردا صبح شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی با "محمدرضا عارف" دیدار خواهد داشت؛ دیدگاه‌های آقای "عارف" را خواهیم شنید و ما هم نظرات خودمان را مطرح خواهیم کرد و تلاش می‌شود که یک سری تفاهماتی را از نظر دیدگاهی با هم پیدا کنیم.

"محمدرضا راه‌چمنی" دبیرکل "حزب وحدت و همکاری ملی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در شهرها و استان‌ها از هر فردی که به دیدگاه‌های "حزب وحدت و همکاری ملی" نزدیک باشد حمایت خواهیم کرد، اظهارداشت: از الان نمی‌توانم بگویم که آیا برای انتخابات مجلس جداگانه لیست خواهیم داد یا همراه با گروه‌های دیگر این کار را خواهیم کرد؛ باید صبر کنیم و ببینیم که آرایش‌های سیاسی در جامعه به چه شکلی به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه "حزب وحدت و همکاری ملی" یک حزب اصلاح‌طلب اعتدال‌گرا است، تصریح کرد: سعی خواهیم کرد که به سمت اتحاد و همکاری مشترک با دیگر گروه‌های اصلاح‌طلب حرکت کنیم اما حدود این تلاش باید در شورای مرکزی حزب تعیین شود و من خارج از مصوبات شورای مرکزی نمی‌توانم صحبت کنم.

راه‌چمنی با بیان اینکه گروه‌های اصلاح‌طلب نباید سعی در ایجاد اختلاف داشته باشند، ابراز کرد: برای اینکه اصلاح‌طلبان بتوانند تا حدودی در انتخابات مجلس به پیروزی برسند، باید به اجماع دست پیدا کنند.

وی درباره کیفیت و کمیت فعالیت‌های انتخاباتی "حزب وحدت و همکاری ملی" در سایر شهرها و استان‌ها، گفت: تا حدی که شعبه و نمایندگی در شهرستان‌ها داشتیم، تلاش شده است اما میزان این تلاش ممکن است که از نگاه ما مثبت و از نگاه دیگران اینگونه نباشد.

دبیرکل "حزب وحدت و همکاری ملی" با ذکر این مطلب که جلسات شورای مرکزی حزب متبوعش هر دو ماه یک بار برگزار می‌شود، افزود: فردا صبح شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی با "محمدرضا عارف" دیدار خواهد کرد.

وی تأکید کرد: در این دیدار بحث‌های جاری از جمله بحث انتخابات دهم مجلس مطرح خواهد شد؛ دیدگاه‌های آقای "عارف" را خواهیم شنید و ما هم نظرات خودمان را مطرح خواهیم کرد و تلاش می‌شود که یک سری تفاهماتی را از نظر دیدگاهی با هم پیدا کنیم.

راه‌چمنی در پاسخ به این سؤال که آیا در همایش سراسری اصلاح‌طلبان که قرار است فردا برگزار شود شرکت خواهید کرد، گفت: از ما برای حضور در این همایش دعوت شده است و بنا داریم که شرکت کنیم.

وی درباره چرایی عدم حضور "حزب وحدت و همکاری ملی" در "شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" اظهار داشت: در آیین‌نامه "شورای هماهنگی" یک سری اشکالاتی وجود دارد که برای عضویت دیگر گرو‌ه‌ها در این شورا محدودیت ایجاد کرده است؛ به همین خاطر فعلا عضو این شورا نیستیم.

راه‌چمنی افزود: برای عضویت در شورای هماهنگی، شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی تصمیم‌گیرنده است و هنوز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار