با وجود زمستان بسیار سرد و برفی همچنین باران های سیل‌آسا در غرب آسیا، دست کم هفت میلیون کودک پناهنده و آواره داخلی شدیدا نیازمند کمک هستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد تهران با وجود زمستان بسیار سرد و برفی همچنین باران های سیل‌آسا در غرب آسیا، دست کم هفت میلیون کودک پناهنده و آواره داخلی شدیدا نیازمند کمک هستند.

کریستوف بولراک از صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) دیروز در ژنو در نشست خبری ضمن اعلام خبر فوق گفت: تعداد کودکان نیازمند لباس و اقلام زمستانی به گونه‌ای بی‌سابقه  در حال افزایش است.

وی افزود: تا کنون شش کودک به دلیل سرمای شدید جان خود را ازدست داده‌اند. در حال حاضر دما در برخی نقاط سوریه منهای 11 در جه سانتیگراد است.

بولراک گفت: کودکان بیشتر و بیشتری در معرض دمای زیر صفر، برف شدید و باد های قوی به دلیل زندگی در چادرها، ساختمان‌های نیمه کاره، و سرپناه‌های نامناسب قرار دارند که این وضعیت  آنان را نسبت به بیمارهای عفونی مجاری تنفسی آسیب پذیر می‌کند.

بولراک تاکید کرد: در پاسخ به این نیازها، از یک میلیون و  300 هزار کودک هدف، یونیسف به 916 هزار کودک در سوریه، عراق، لبنان، اردن و ترکیه لباس گرم، پتو، وسایل گرما زا، پول نقد و حواله خرید ارائه می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار