يک مقام بلندپايه وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، قصد دارد از تحريم‌های جديد اعمال شده عليه کره شمالی به منظور قطع مسير دسترسی پيونگ يانگ به نظام مالی بين‌المللی استفاده کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، يک مقام بلندپايه وزارت خزانه داري آمريکا روز سه شنبه اعلام کرد واشنگتن قصد دارد از تحريم هاي جديد اعمال شده عليه کره شمالي به سبب حمله سايبري به سايت شرکت سوني پيکچرز - به منظور قطع مسير دسترسي پيونگ يانگ به نظام مالي بين المللي استفاده کند.

دنيل گليسر معاون وزير خزانه داري آمريکا در امور مقابله با تأمين مالي اقدامات تروريستي اعلام کرد تحريم هايي که در گذشته اعمال شده بودند تقريبا سبب منصرف شدن صدها بانک خارجي از جمله بانک هاي مهم تجاري چين از انجام معاملات با کره شمالي شده اند.

گليسر در سخناني در مجلس نمايندگان آمريکا گفت تحريم هاي جديدي که باراک اوباما رئيس جمهور جديد آمريکا در روز دوم ماه ژانويه از آن خبر داد انعطاف پذيري فراواني دارند و هدف از آنها شناسايي و اعمال تحريم هايي بر راه هاي باقيمانده دسترسي به نظام هاي مالي است ،‌ راه هايي که به کره شمالي اجازه مي دهد به نظام جهاني دسترسي داشته باشد.

او همچنين گفت: ما مي توانيم همه نهادهاي دولتي کره شمالي را هدف قرار دهيم؛‌ مي توانيم هر مقام دولتي کره شمالي را هدف قرار دهيم. مي توانيم عليه هر مقام يا نهادي که خدماتي به آنها ارائه مي کند تحريم هايي اعمال کنيم.

اد رويس رئيس کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا خواستار استفاده از حجم کامل تحريم ها پس از آن شد که رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد کره شمالي در وراي حمله به سايت سوني قرار دارد.
ا
و در اين سخنان گفت: اهميت اين دستور اجرايي جديد ممکن است از قدرت گسترده اي نشأت گيرد که در اختيار رئيس جمهور قرار دارد و او مي تواند هر کسي را که بخشي از دولت کره شمالي است يا به آنها به هر روشي کمک مي کند، هدف قرار دهد .

وی افزود: ما بايد کار خود را آغاز کنيم و آن دسته از سازمان هاي مالي در آسيا و ديگر قاره ها را هدف قرار دهيم که از رژيم ظالم و خطرناک کره شمالي حمايت مي کنند.

گليسر نيز زماني که رويس اعلام کرد: شماري از بانک هاي کوچک » همچنان در حال انجام معاملات تجاري با کره شمالي هستند و بايد دسترسي پيونگ يانگ را به ارز قطع کنيم، گفت:« اين دقيقا همان کاري است که مي خواهيم انجام دهيم.

رويس گفت:  اميدوار است لايحه اي که او از آن حمايت مي کند و کره شمالي را به عنوان کشوري توصيف مي کند که در زمينه پولشويي يک نگراني محسوب مي شود، امسال در سنا تصويب شود.

آن ميونگ هيون معاون سفير کره شمالي در سازمان ملل متحد در کنفرانسي خبري در نيويورک بر موضع کشورش در اين باره تأکيد کرد که حمله به سايت شرکت سوني پيکچرز ربطي به پيونگ يانگ ندارد . او همچنين گفت آمريکا بايد شواهد خود را درباره ادعاهايش ارائه کند.

تحريم هاي بين المللي در پي وادار کردن کره شمالي براي پايان دادن به برنامه تسليحات هسته اي اين کشور هستند. اين تحريم ها روند برنامه کره شمالي را کند کرده اما آن را متوقف نکرده اند.

گزارش دولت آمريکا حاکي است ارتباطات اصلي اقتصادي کره شمالي با چين است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار