ذخاير ارزی چين که عظيم‌ترين ذخاير ارزی جهان محسوب می‌شود، در سه ماهه چهارم سال 2014 کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بر اساس آمار و ارقام رسمي که بانک خلق چين منتشر کرد، ذخاير ارزي اين کشور در پايان سال ۲۰۱۴ تحت تاثير نوسانات شديد نرخ برابري ارزها در بازار بين المللي کاهش يافت و به سه هزار و ۸۴۰ ميليارد دلار رسيد در حالي که اين رقم در اواخر سپتامبر سه هزار و ۸۹۰ ميليارد دلار و اواخر ژوئن گذشته سه هزار و ۹۹۰ ميليارد دلار بود.

ذخاير ارزي چين در اواخر سه ماهه دوم سال گذشته به رقم بي سابقه چهار هزار ميليارد نزديک شد اما در دو سه ماهه متوالي بعدي بر خلاف پيش بيني ها و برآوردهاي کارشناسان با کاهش همراه شد.

ذخاير ارزي چين در پايان سال ۲۰۱۳، سه هزار و ۸۲۰ ميليارد دلار اعلام شد بنابراين طبق آمار جديدي که بانک خلق چين منتشر کرده است، ميزان ذخاير ارزي اين کشور در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۳ رشد چنداني نداشته است.

کارشناسان بانک خلق چين بر اين عقيده هستند که نبايد علت کاهش ارزش ذخاير ارزي چين را ( که به دلار محاسبه مي شود) در سه ماهه پاياني سال ۲۰۱۴ و رشد ضعيف آن را در کل سال گذشته ناشي از فاصله گرفتن چين از ارزهاي مهم خارجي دانست بلکه علت اصلي اين پديده را بايد در نوسانات گسترده ارزش ارزهاي خارجي در بازارهاي بين المللي جستجو کرد.

گفتنی است که يورو و ين در سه ماهه پاياني سال ۲۰۱۴  به ترتيب هفت و نه درصد ارزش خود را در برابر دلار آمريکا از دست دادند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، چین ، کاهش ، ذخایر ، ارزی ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار