رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: ما در داخل کشور در رابطه با موضوع رسانه‌ها تیم دفاعی خوبی ممکن است داشته باشیم اما تیم تذکر دهنده و حمله خوبی نداریم و ما همیشه منتظریم که حمله‌ای از سوی دشمنان در حیطه رسانه صورت گیرد و سپس وارد عملیات شویم.

"مسعود بصیری" رئیس سازمان بسیج رسانه در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با راهکارهای ایجاد همبستگی در بین مسلمین برای مقابله با جریان‌های از پیش تعیین شده درباره اسلام‌هراسی، اظهار داشت: متأسفانه در جامعه اسلامی تفرقه بین مسلمین زیاد است و از سال 1917 و بعد از فروپاشی دولت عثمانی و قطعه قطعه شدن سرزمین‌های اسلامی و گرایش به غرب در بین حاکمان منطقه باعث شد تفرقه افزایش پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: غرب و به‌خصوص انگلستان با ایجاد فرقه‌های نوظهور در ایران و کشورهای‌اسلامی همچون بهاییت و امثال آن به‌دنبال اهداف خود در منطقه هستند زیرا می‌دانند در بین مسلمین نمی‌توانند با دین‌های غیراسلام و با نمای غیراسلامی وارد شوند برای مین است که ما شاهد آن هستیم داعش یا گروه‌های تکفیری با شعار اسلام بین مسلمین تفرقه ایجاد می‌کند که این باعث می‌شود تا مسلمانان نتوانند یک جبهه واحدی در برابر دشمن داشته باشند.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه به مطرح کردن سؤالی پرداخت و گفت: این سوال وجود دارد که چه طور مسیحیان افراطی و صهیونیست‌ها می‌توانند  با این‌که هم پیامبرشان متفاوت است هم قبله متفاوتی دارند باهم علیه مسلمین متحد شود اما مسلمانان با خدا و پیامبر، قبله و کتاب مشترک نمی‌توانند با هم متحد شوند که جواب این سوال را باید در برنامه‌ریزی‌های دقیق  دولت انگلستان که سابقه طولانی در این رفتار دارد جستجو کرد.
 
بصیری با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران سال‌ها است که بر موضوع وحدت تأکید می‌شود، بیان‌داشت: مسلمین چاره‌ای جز ایجاد یک جبهه واحد در برابر حملات دشمنان ندارد.
 
وی در رابطه با عملکرد رسانه‌ای کشورمان برای مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن، اظهارداشت: ما در داخل کشور در رابطه با موضوع رسانه‌ها تیم دفاعی خوبی ممکن است داشته باشیم اما تیم تذکر دهنده و حمله خوبی نداریم و ما همیشه منتظریم که حمله‌ای از سوی دشمنان در حیطه رسانه صورت گیرد و سپس وارد عملیات شویم.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: این موضوع را نیز باید بدانیم که در غرب، رسانه‌ها با تیراژ میلیونی در سراسر دنیا منتشر می‌شوند اما در جهان اسلام متأسفانه رسانه‌های فراگیر جهانی نداریم از همین‌رو مسلمین باید بدانند تریبون گفتگو با دنیای غرب رسانه است. اگر بتوانند رسانه‌های قدرتمند پرتیراژ و پرخواننده در دنیا به وجود بیاورند، می‌توانند در برابر حملات رسانه‌ای دنیای غرب بیاستند.
 
بصیری در مورد کمپین‌های ایجاد شده همچون عشاق محمد(ص) گفت: بدون تردید این کمپین‌ها، استفاده از رسانه برای رساندن اسلام به دنیا است اما این را باید مطرح کنیم این کمپین فقط بین مسلمین دیده می‌شود یا در دنیای غرب یا دشمنان ما هم دیده می‌شود. به‌همین جهت باید بدانیم ما کمیپین را تشکیل نمی‌دهیم که فقط خودمان ببینیم باید کمیپین‌ها صدایش در دنیا شنیده شود که با ما در جنگ هستند و باید بدانیم اگر کمپینی خوب دیده شود دنیای غرب مقابل آن می‌ایستد، زیرا رسانه‌ها در اختیار آن‌هاست و اجازه نمی‌دهند که صدای حق شنیده شود و رسانه‌هایی که صدای حق را بیان می‌کنند را محدود می‌کنند.
 
وی در پایان با‌بیان اینکه رسانه‌های ما باید (از صفحات موجود در شبکه‌های اجتماعی تا رسانه ملی) تحلیل شوند تا متوجه شویم که به چه میزان آن طرف دیده می‌شود، خاطر نشان کرد: ما به دنبال تشکیل جبهه رسانه‌ای هستیم تا یک جبهه مهاجمی را در مقابل هجمه‌های رسانه‌های غربی ایجاد کنیم تا صدای ما در مقابل دنیای غرب شنیده شود و نفوذ کند که این در برنامه‌های دراز مدت و میان مدت ما گنجانده شده است تا رسانه‌های خود را به زبان‌هایی که در دنیا قابل شنیدن است، مجهز کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار