کارگردان فیلم سینمایی "مرگ ماهی" گفت: من در این فیلم و به طور کلی در آثارم به چشم، عقل و دل مخاطب احترام می‌گذارم و از همه دعوت می‌کنم که برای دیدن این فیلم و فیلم‌های دیگر جشنواره به سینما بیایند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست مطبوعاتی فیلم «مرگ ماهی» صبح امروز با روح الله حجازی کارگردان، محمود کلاری فیلمبردار، ریما رامین فر و بهرنگ علوی بازیگر این اثر در پردیس ملت برگزار شد.
 
روح الله حجازی که علاوه بر کارگردانی،‌ نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم را بر عهده دارد،‌ در این نشست گفت: اولین فیلمنامه‌ای که خودم به طور مستقل نوشتم، «مرگ ماهی» بود که تامین کننده‌ی بخشی از هزینه‌ی آن نیز خودم  بودم، اما بخش عمده‌ی سرمایه از طرف بانک پاسارگاد تامین شد.
 
وی گفت: من در این فیلم و به طور کلی در آثارم به چشم، عقل و دل مخاطب احترام می‌گذارم و از همه دعوت می‌کنم که برای دیدن این فیلم و فیلم‌های دیگر جشنواره به سینما بیایند.
 
این کارگردان بیان کرد: در این فیلم‌، با وجود اینکه خودم، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده بودم، فشار کمتری را تحمل کردم و از تمام کسانی که می‌خواستم، بازی گرفتم، چون وقتی خودم تهیه کنندگی را نیز برعهده داشتم، دغدغه‌ی سرمایه گذاری در میان نبود.
 
حجازی در ادامه عنوان کرد: در این پروژه دو تدوین گر داشتیم که مادر و دختر هستند و باید بگویم که این فیلم در ادامه‌ی فیلم‌های قبلی ولی با فضای متفاوتی تولید شده است. این کار کم لوکیشن است و برای نمایش در این برنامه به دلیل حاضر نبودن آنونس فیلم تصاویری از پشت صحنه را به نمایش در می‌آوریم.
 
کارگردان «مرگ ماهی» اظهار داشت: من همیشه فکر می‌کردم که فضای فیلم‌های قبلی‌ام خوب و عالی بود اما به نظرم پشت صحنه‌ی این فیلم بهترین پشت صحنه‌ای بود که تا به حال در زندگی‌ام داشتم. همه با انگیزه و عشق برای این فیلم آمده بودند و باید بگویم که دیگر برایم سخت است که بدون آقای محمود کلاری فیلم تهیه کنم.
 
وی با اشاره به اینکه دو فیلم قبلی در زمان نامناسب اکران شد، گفت: با توجه به این مشکل، این فیلم‌ها در شبکه دیدئویی با استقبال خوبی مواجه شدند.
 
حجازی همچنین بیان کرد: به نظرم این فیلم یک ویژگی دارد و آن عوامل اثر هستند. امیدوارم که اتفاق خوبی بیوفتد و زحمت گروه دیده شود.
 
وی با انتقاد از نقد فیلمسازان به جشنواره گفت: برای خود من هم پیش آمده است که فیلمم مورد قبول واقع نگیرد ولی نسبت به مدیران جشنواره انتقاد داشتم، نه خود جشنواره. جشنواره فیلم بسیار مهم است، من خودم یک بار سیمرغ گرفته‌ام و همان برایم کافی‌ است ما باید به جشنواره احترام بگذاریم و نقد‌هایمان را متوجه خود جشنواره نکنیم.
 
وی در پایان گفت: سینما صنعت است و مخاطب باید استقبال کند. امیدوارم بتوانیم فضای صمیمی را در جشنواره فراهم کنیم.
 
محمود کلاری،‌ فیلمبردار پروژه گفت: «مرگ ماهی» در مجموعه سوابق من یک اثر تازه و یک رجعت به دوران عکاسی و شاید روزگار آغازین است.
 
فیلمبردار این پروژه اظهار داشت: طبق پیشنهاد حجازی که با استقبال من روبرو شد، فیلم مجموعه‌ای از پلان‌های ثابت است و در این میان دغدغه‌ی عکاسی نداشتیم.
 
کلاری تصریح کرد:: من پیشنهاد می‌کنم فیلم را روی پرده سینما ببینید، حسی که از فیلمنامه «مرگ ماهی» به من منتقل شد، یک وهم راز گونه بود. لایه‌های پنهانی که در فیلم جاری است و پیگیری‌ آن‌ها باعث جذابیت فیلم می‌شود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: باید بگویم که بهترین تجربه‌ی همکاری را در این فیلم داشتم. من و امین عشایری به طور غیر مستقیم و از طریق ایمیل با هم در ارتباط بودیم. وقتی پیشنهادات و درخواست‌ها رد و بدل می‌شد، قابلیت وی که طراح صحنه بود، برایم شگفت انگیز بود. ما به یک ارتباط با کیفیت و درجه یک رسیدیم و وقتی نتایج تبادل نظرمان را به  حجازی انتقال می‌دادیم،‌ کمتر موردی بود که نظرش با ما متفاوت باشد.
 
کلاری عنوان کرد: فضاهای خالی در فیلم به تشدید وهم کمک می‌کرد. من از حجازی سپاسگزارم که هیچگاه هیچ فشاری بر ما نمی‌آورد و با خیال راحت به کارمان ادامه می‌دادیم. وی بسیار با سعه‌ی صدر با قضیه برخورد کرد و من پیشنهاد می‌کنم این فیلم را حتما ببینید، چون فیلم برای نسل جوان ما که به خاطر ارتباط با سینمای مدرن جهان و اطلاعات بروز خود با سینمای معمول ایران فاصله گرفته،‌ می‌تواند فیلم جذابی باشد.
 
کلاری خاطرنشان کرد: در این فیلم سعی شده که از شکل مرسوم فیلمسازی فاصله گرفته شود و یک فیلم خاص و جدید ارائه شود.
 
ریما رامین فر پس از نمایش تصاویری از پشت صحنه‌ی فیلم، گفت: ترکیب دکور و نورهایی که کلاری استفاده می‌کرد، بسیار شگفت انگیز بود و من به وی تبریک می‌گویم. تمام عوامل به خوب در آمدن نقش و گرفتن حس کمک می‌کردند. شعار این فیلم این است که ما ماهی‌هایی هستیم که دوستت دارم، روی لب‌هایمان مرده است.
 
رامین فرد در ادامه گفت: فیلم‌های حجازی را بسیار دوست داشتم و وقتی با من تماس گرفته شد،‌ قبول کردم. البته من موقعیت بازی کردن در شهرستان را نداشتم و از طرف حجازی با من همکاری زیادی شد.
 
وی همچنین اظهار داشت: این کار برایم تجربه‌ی شگفت انگیزی بود و جلوی دوربین جلوی کلاری بودن شگفت انگیز است. نقش من، نقش یک آدم معمولی و مهربان و مهر طلب است.
 
رامین فر خاطرنشان کرد «مرگ ماهی» شبیه هیچ فیلم دیگری نیست. حتما این فیلم را ببینید، چون همه با عشق کار کرده‌اند و مسلماً دوست دارید آن‌ها را ببینید.
 
 بهرنگ علوی بازیگر دیگر این فیلم گفت: من فکر نمی‌کردم در جشنواره امسال حضور داشته باشم و حس ناامیدی  داشتم. اما با پیشنهاد حجازی حس کردم کارگردانی پیدا شده که جسارت دارد و مرا برای این نقش دارای قابلیت دانسته است.

وی افزود: پس از «دربند» همه پیشنهادات مثل نقش دربند بود. من هم یکی از ماهیهای فیلم هستم. ما آدمهای یک رمان زیبا و واقعی هستیم. در این فیلم حس خوبی به من منتقل شد. پیشنهاد می‌کنم حتما فیلم را ببینید.

سپس توسط محمو کلاری از پوستر فیلم که توسط میثم میرزایی طراحی شده است رونمایی شد.


 انتهای پیام/رس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.