بیماری ام اس یک بیماری التهابی بافت سفید مغز است به این معنی که قسمت‌های مختلفی از مغز به دلایلی که کاملا شناخته شده نیست دچار التهاب می‌شوند.

دکتر محمدرضا معتمد متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه مغز کنترل تمام اعمال بدن را به عهده دارد بسته به اینکه کدام قسمت از بافت سفید مغز دچار آُسیب شده یک سری علائم را از خود نشان می‌دهد که نشان دهنده بیماری ام اس است.

وی افزود: از علائم این بیماری می توان به علائم حسی، گزگز شدن، خواب رفتگی و سوزن شدن اندام ها اشاره کرد، از علائم دیگر عدم تعادل، تاری دید یک چشم که معمولا به طور ناگهانی در عرض چند ساعت اتفاق می‌افتد و فرد احساس می‌کند که تصاویر را به صورت غبار آلود می‌بیند که چندین روز و هفته هم این حالت طول می‌کشد.

معتمد ادامه داد: این بیماری در خانم‌ها شیوع بیشتری دارد و بعضی از علائمی که دیده می‌شود بدون هیچ اقدام درمان خاصی مخصوصا در شروع بیماری خود به خود بهبود پیدا می‌کند اما برخی از افراد هم باید تحت پزشک معالج باشند.

همچنین گفتنی است، کمبود ویتامینD، مصرف سیگار، اضافه وزن و چاقی، استفاده از غذاهای فرآوری شده و فست فود و عوامل ویروسی از مواردی به شمار می‌رود که در بروز این بیماری دخیل هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.