سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برخی تجار ایرانی با صادرات کالاهای نامرغوب در آینده‌ای نزدیک بازار فروش خود را از دست خواهند داد، گفت: سازمان استاندارد باید نظارت خود را بر کالاهای وارداتی و صادراتی به صورت جدی‌ و اصولی‌تری انجام دهد.

"روح‌الله عباسپور" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به صادرات محصولات بی‌کیفیت توسط تجار ایرانی به عراق و افغانستان گفت: صادرکنندگان داخلی باید با کمی وجدان نسبت به کیفیت کالاهای صادراتی خود دقت نظر لازم را داشته باشند.

نماینده بوئین زهرا و آوج تصریح کرد: برخی تجار ایرانی با این شرایط کیفیت صادرات شاید مدت کوتاهی بتوانند صادرات انجام دهند اما در آینده‌ای نزدیک در رقابت با صادرکنندگان کشورهای دیگر، بازار فروش خود را از دست داده و مشکل پیدا خواهند کرد. 
 
وی با اشاره به اینکه نظارت بر کیفیت کالا‌ها جزو وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش، سازمان استاندارد و گمرک ایران است، افزود: به خصوص سازمان استاندارد باید نظارت خود را بر کالاهای وارداتی و صادراتی به صورت جدی‌ و اصولی‌تری انجام دهد تا اینگونه اتفاقات در زمینه صادرات کشور نیافتد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه در شرایط تحریم و کاهش قیمت نفت، تمرکز بر روی اقتصاد مقاومتی کشور را از مواجه با مشکلات اقتصادی دور خواهد کرد، خاطرنشان کرد: صادرات یکی از ابزارهای اقتصاد مقاومتی است که باید جدی گرفته شود و یکی از بهترین بازارها برای محصولات ایران کشور عراق و افغانستان است که با این شرایط آن‌ها را از دست خواهیم داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار