تسلیت روابط عمومی رسانه ملی برای فقدان شاعر اهل بیت، مشفق كاشانی

روابط عمومی صدا و سیما فقدان مشفق كاشانی از شاعران پیش‌كسوت و رئیس هیئت مدیره‌ انجمن شاعران ایران را به خانواده وی و اهالی شعر و هنر ایران‌زمین تسلیت گفت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ روز گذشته مشفق كاشانی، از شاعران بنام كشور در انجمن شاعران ایران، هنگام روایت خاطراتش از زمان كار در رادیو و همكاری با كسانی چون قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی، سلمان هراتی و... از هوش رفت و پس از انتقال به بیمارستان به علت نارسایی قلبی جان سپرد.

عباس كی‌منش ملقب به "مشفق كاشانی" در سال 1304در شهر كاشان زاده شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه تهران به پایان برد. از رئیس هیئت مدیره‌ انجمن شاعران ایران، ده‌ها مجموعه شعر چون «سرود زندگی»، «سراب آفتاب»، «آذرخش»، «آینه خیال»‌و ... منتشر شده است.

مشفق كاشانی از جمله شاعرانی است كه در مصیبت سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) اشعار پرسوز و گدازی سروده است . هم اكنون ترجیع‌بندی در مرثیه سیدالشهدا (ع) از او به جای مانده است.

مشفق كاشانی در این ترجیع بند به استقبال ترجیع بند محتشم كاشانی رفته و از او پیروی كرده است.

روابط عمومی رسانه ملی فقدان این شاعر نامی را به خانواده وی، دوستان و اهالی هنر تسلیت می‌گوید و برای بازماندگان از درگاه ایزد منان طلب صبر می‌كند.
 
 
انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار