سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی پیامد ماجراجویی رژیم صهیونیستی بر ضد مقاومت پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران ؛سعدالله زارعی با حضور در گفتگوی ویژه خبری  (29 دی ماه) با بررسی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سوریه و شهادت 7 تن از اعضای مقاومت اظهار داشت: برای گروه های  مبارزی که در آرزوی شهادت به سر می برند اتفاق افتادن این امر در اصل تحقق خواسته آن هاست.
 
وی ادامه داد: در جنگ 8 ساله دیدیم که خواسته مصرانه رزمندگان شهادت بود چرا که این خواسته مقدسی است،در حالی که صهیونیست ها با این مقوله بیگانه هستند و مرگ را شکست می پندارند.

این کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا گفت:باید توجه داشت این اقدام از سوی رژیم صهیونیستی اولین نبوده و آخرین نیز نخواهد بود.
 
زارعی تاکید کرد: سیدحسن نصرالله در گذشته هشدار یک اقدام نظامی از سوی رژیم صهیونیستی را مطرح کرده بود و وقوع این حادثه بیش از آن که موید این هشدار است؛دست حزب الله را برای عملیات مشابه باز می گذارد.
 
وی اضافه کرد: این موضوع نگرانی های بسیاری را ایجاد کرده است و ضربه ای که حزب الله باید وارد کند،چیزی است که همه انتظارش را می کشند که صهیونیست ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند.
 
فیصل عبدالساتر کارشناس مسائل راهبردی در ادامه گفت: این حمله رژیم صهیونیستی را می توان از سه منظر مورد بررسی قرار داد؛ یکی این که آن ها با استفاده از این اقدام در پی تاثیرگذاری بر مذاکرات هسته ای ایران بودند؛ چرا که آن ها نمی خواهند این پرونده با تفاهم به پایان برسد.
 
*محور مقاومت تمام گزینه هایش برای مقابله با رژیم صهیونیستی روی میز است

وی ادامه داد: پیام دیگر این حمله این است که آن ها خواستند جوابی به صحبت های رهبر حزب الله لبنان مبنی بر این که کشورهای مقاومت همواره در حال ستیز با صهیونیست ها هستند را داده باشند،همچنین می توان این پیام را نیز دریافت کرد که با توجه به این که منطقه ای که مورد حمله واقع شد در گذشته تکفیری ها و تروریست های مورد حمایت قرار گرفته از سوی رژیم صهیونیستی دچار شکست هایی شده بودند،در نتیجه این رژیم در پی این بود تا با این حمله این شکست ها را جبران کند.
 
این کارشناس مسائل راهبردی تاکید کرد: شهید "عماد مغنیه"بدون شک یک الگوی بزرگی برای مقاومت است و هیچ کس نمی تواند نقش وی را در این زمینه منکر شود همچنین ما شاهد 4 شهید در خانواده وی در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی هستیم و پدر عماد مغنیه نیز یکی از فرماندهان بزرگ بود.
 
فیصل عبدالساتر اضافه کرد: موضوع یک حزب نیست،بلکه تمام محور مقاومت تمام گزینه هایشان برای مقابله با رژیم صهیونیستی روی میز است و دنیا باید متوجه ظلم این رژیم بر حق محور مقاومت شود.

عبدالساتر گفت: صهیونیست ها و آمریکایی ها و رژیم آل سعود در یک سنگر هستند و می خواهند با این اتفاقات اشغال فلسطین را قانونمند کنند و همواره کمک های لجستیکی،بهداشتی و اورژانسی به آن ها می کنند.

کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به این که شاهزادگان وهابی با همان صهیونیست ها سخن می گویند،افزود: آن ها حاضرند تا همه اموال خود را خرج کنند تا در مقابل با کینه توزی از این گروهک ها حمایت کنند.

وی بیان کرد: پیشرفت ایران در مذاکرات با وجود همه تحریم ها برای آن ها غیرقابل تحمل بوده از این رو وهابی ها و آل سعود همواره ضررهایی را تحمل کرده اند.

عبدالساتر اظهارداشت: آل سعود و کشورهای مخالف مقاومت همواره بر اقتصاد ایران فشار آورده اند،به تازگی این جنگ را به راه انداخته اند و ضربه هایی را به ایران و کشورهایی که می خواهند آزاد زندگی کنند،وارد کرده اند.

کارشناس مسائل راهبردی در رابطه با واکنش نهادهای حقوق بشر و کشورهای عربی و اسلامی اظهارداشت: کشورهای عربی اسلامی مانند مردگان متحرک هستند؛زیرا سفیران خودشان را از کشورهای استقلال طلب فرا خواندند و سفیرانی هم در کشورشان پذیرا نیستند.

وی تاکید کرد: کشورهای غربی توهین هایی را انجام می دهند اما هیچ گونه مجازاتی برای آن ها تعیین نمی شود،زیرا پول های شاهزادگان وهابی هوش آن ها را از بین برده است.

* ایران دخالتی به امور داخلی بحرین و سوریه نمی کند

عبدالساتر در رابطه با اظهارات کشورهای غربی که ایران به امور بعضی از کشورها دخالت می کند گفت:  کشورهای غربی معتقد هستند ایران به امور داخلی بحرین و سوریه دخالت می کند،اما تا کنون نشنیده ایم که از طرف ایران به مردم این کشورها گلوله ای پرتاب شود.

کارشناس مسائل راهبردی با تاکید بر این که عرب های خائن حاشیه خلیج فارس نمی خواهند مستقل باشند،افزود:  آن ها حق استقلال را برای کشورهای مقاومت محترم نمی شمارند و به اعتقادات آن ها دخالت می کنند.

* تنها روزنه امید مستضعفان جهان ایران است

وی بیان کرد: تمام نهادهای حقوق بشر در این توطئه ها دست دارند؛اما تنها روزنه امید مستضعفان جهان ،کشور ایران می باشد.

عبدالساتر با تاکید بر این که ایران ،سوریه، لبنان و عراق محور مقاومت را تشکیل دادند و در مقابل آن ها همواره ایستاده اند گفت: آن ها افکار واهی نسبت به یمن دارند اما هیچ وقت محقق نخواهد شد.

* پاسخ متقابل حزب الله به اسرائیل در زمان و مکان مناسب

کارشناس مسائل راهبردی در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی و تجاوز حریم سوریه پیامدهای آن در سطح بین الملل تحولات منطقه و بین المللی اظهار داشت: بدون شک اتفاقی که رخ داده خیلی خطرناک است و نقض حاکمیت سوریه اتفاق افتاده و همچنین ضربه ای به مقاومت سوریه وارد کرده اند اما این اتفاق پاسخ متقابل در زمان و مکان مناسب خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه بازتاب سیاسی خواهد داشت اما مهم ترین بازتاب آن محکومیت مقاومت فلسطین است.

*گروه های تکفیری از اسلام برای خودشان چتری درست کرده اند

عبدالساتر گفت: از فتنه اخیر صهیونیست ها سود زیادی بردند و گروه های تکفیری از اسلام برای خودشان چتری درست کرده اند.

زارعی در رابطه با ضربه های وارد شده از سوی رژیم صهیونیستی به جبهه مقاومت اظهار داشت: طی 3 دهه گذشته مقاومت در منطقه روند رو به رشدی داشته به گونه ای که قدرت جهاد اسلامی و ایران به صورت دائمی در حال افزایش است و همچنین سوریه موقعیت مطلوب تری پیدا کرده است.

* مبدا تمامی تحولات منطقه انقلاب اسلامی ایران است

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا بیان کرد: اگر مبدا تحولات منطقه را انقلاب اسلامی ایران قرار دهیم این روند همواره استمرار پیدا کرده و در یمن ، عراق ، بحرین و در بسیاری از جاهای دیگر قابل مشاهده است البته روند تحولات به نفع مقاومت و حزب الله بوده است.

وی با اشاره به این که اسرائیلی ها در طول این دوران ضربات نقطه ای به جبهه مقاومت وارد کرده اند افزود: آن ها تعدادی از رهبران حماس، جهاد اسلامی  حزب الله را به شهادت رسانده اند اما این ضربات نقطه ای بوده و به افزایش توانایی و بهبود چشم انداز اسرائیل منجر نشده است.

زارعی در ادامه تصریح کرد: حزب الله همواره در موقعیت بهتری قرار دارد؛اما اسرائیلی ها به تک بعدی عمل کردن و توجه به بعد نظامی خودشان موقعیت خوبی به دست نیاورده اند اما جبهه مقاومت بخش عمده توانایی اش را در بعد نظامی تعریف نکرده  و بیشتر به بعد اجتماعی پرداخته است.

*حزب الله از نظر قدرت نرم افزاری،مخابراتی و سایبری در وضعیت خوبی قرار دارد

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با اشاره به این که حزب الله در سال 1364 متولد شد و دائماً در اجتماعات محتلف هواداران بیشتری را کسب کرده گفت: حزب الله در اولین مرحله در جامعه شیعه دوستانی را کسب کرد و در مراحل بعدی در لبنان،غرب و جامعه جهانی هوادارانی را به سمت خود جلب کرد.

وی افزود:حزب الله در آمریکای لاتین محبوبیت دارد؛ زیرا در بعد اجتماعی رشد کرده و امکان جذب نیرو برایش آسان تر است.

زارعی گفت: در حال حاضر حزب الله از نظر قدرت نرم افزاری،مخابراتی و سایبری در وضعیت خوبی قرار دارد و دائماً در حال گسترش است و توسعه نفوذ در کشورهای مختلف  دارد البته اسرائیل همواره دچار بحران نفوذ شده و حتی در آمریکا دچار بحران شده اند.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با تاکید بر این که اسرائیلی ها دائماً موقعیت هایشان را از دست داده اند و کوچک و کوچک تر شده اند گفت: جبهه مقاومت و حزب الله همواره سیر صعودی را طی می کنند.

وی در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی بر این که چرا تا به این حد میان رژیم صهیونیستی و تکفیری ها هماهنگی به وجود آمده است گفت: دو سه هفته پیش جبهه النصره عملیاتی را به سمت مناطق شمالی گسترش داد به طوری که توانست منطقه ای را مورد تصرف قرار دهد.

زارعی با اشاره به این که همزمان با حرکت جبهه النصره ،اسرائیلی ها دراقدام تجاوزکارانه جنوب دمشق را مورد حمله قرار دادند،اظهار داشت: آن ها تلاش کردند تا پیش روی جبهه النصره با فلج شدن نیروی هوایی سوریه مواجه شود.

* عربستان و اسرائیل در یک جبهه قرار دارند

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با اشاره به این که آن ها یک جبهه محسوب می شوند،اظهار داشت: عربستان و اسرائیل هم در یک جبهه قرار دارند.

* جبهه النصره و داعش با یکدیگر به لحاظ ایدولوژیک مشکلی ندارند

وی با بیان این که جبهه النصره و داعش به لحاظ ایدوئولوژیک با یکدیگر مشکلی ندارند،افزود: مبنای مادی آنها قدرت است به طوری که ممکن است بر سر قدرت اختلاف پیدا کنند.

زارعی  افزود: اگر جبهه النصره در حوزه قدرت بخواهد کاری کند که با قدرت اسرائیل هماهنگ نباشند،اختلاف ایجاد خواهد شد.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با اشاره به این که در مقابله با جبهه مقاومت آن ها در یک جبهه قرار می گیرند افزود: هر کسی به نوعی عملیات های خود را انجام می دهد.

وی با اشاره به این که اسرائیلی ها با جبهه النصره به یک تفاهم روشنی رسیده اند ادامه داد: خبرهایی پخش شده مبنی بر این که اسرائیلی ها مجروحین را در جولان مداوا می کنند و آن ها با هم تفاهم بنیادی دارند.

زارعی با اشاره به این که جبهه شمالی و استان های شمال شرقی سوریه در حال فرسایش قرار دارند گفت: مقاومت توانسته است جبهه شمالی را متلاشی کند و عملاً امکان عملیات را از شمال گرفته است.

* آینده به نفع مقاومت است

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با اشاره به این که آمریکا پیش از این شمال این منطقه را منطقه ممنوعه اعلام کرده بود اظهار داشت: آمریکا اکنون به جنوب فشار می آورد زیرا در جنوب نیروی جدیدی عملیات انجام می دهد به طوری که  ترکیه در شمال مایوس شده است و داعش مورد متلاشی شدن قرار گرفته،بنابراین این ضعف آینده را به نفع مقاومت نشان می دهد.

* جنایات اسرائیلی ها با پاسخ جدی حزب الله لبنان و مقاومت مواجه خواهد شد

وی با اشاره به این که عملیات صورت گرفته نقش اسرائیلی ها را در جریان تروریسم علیه دمشق،حزب الله و مقاومت نشان می دهد گفت: جنایات اسرائیلی ها با پاسخ جدی حزب الله لبنان و مقاومت روبروخواهد شد.

زارعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی حزب الله گفت: حزب الله در زمین اسرائیل بازی نخواهد کرد به گونه ای که اقداماتی را طراحی خواهد کرد.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با اشاره به این که حزب الله نوع واکنش و سطح واکنش را خودش تعیین خواهد کرد،افزود: اقدامات حزب الله موثر و قاطع خواهد بود.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: سعدالله ، زارعی ، گفتگوی ، ویژه ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار