رئیس شعبه دوم تجدیدنظر استان خراسان جنوبی گفت: وقتی روزنامه و یا رسانه‌ای در داخل با اقدامات موهن دشمنان اسلام همسو می‌شود، مطابق قانون باید با آن برخورد شود بنابراین مقامات صالحه بررسی کنند که آیا آقایان صلاحیت فعالیت مجدد در عرصه رسانه را دارند یا خیر؟

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدباقر باقری» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به همسو شدن برخی رسانه‌های داخلی با نشریه شارلی ابدو و درج کاریکاتور اهانت آمیز به پیامبر اکرم (ص) اظهارداشت: این اقدام به لحاظ انسانی توهین به بشریت است چرا که پیامبر اکرم(ص) تنها متعلق به مسلمان‌ها نیست، بلکه پیامبر همه بشریت است.
 
وی افزود: جهان غرب باید پاسخ دهد که اگر این اقدامات غیرانسانی و اهانت آمیز نسبت به خودشان صورت بگیرد چه واکنشی نشان خواهند داد آیا آن‌ها در برابر این گونه بی‌اخلاقی‌ها تاب می‌آورند؟
 
حجت‌الاسلام باقری افزود: اهانت نسبت به مقدسات به لحاظ اخلاقی مضمون و ناپسند و به لحاظ قانونی جرم برشمرده شده و قابل پیگیری است.
 
معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه هر گاه جهان غرب اقدام مجرمانه‌ای انجام می‌دهد آن را پشت آزادی بیان پنهان می‌کنند و به این بهانه به رفتارهای اهانت آمیز خود ادامه می‌دهد اما انجام این اقدامات در پناه آزادی بیان توجییه پذیر نیست.
 
حجت‌الاسلام باقری ادامه داد: کسانی که تکیه‌گاهشان آزادی بیان است بدانند که این اقدامات در نهایت به ایجاد جنگ و درگیری منجر می‌شود و به هیچ عنوان به نفع خودشان نیست.
 
رئیس شعبه دوم تجدیدنظر استان خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: وقتی روزنامه و یا رسانه‌ای در داخل با اقدامات موهن دشمنان اسلام همسو می‌شود، مطابق قانون باید با آن برخورد شود بنابراین مقامات صالحه بررسی کنند که آیا آقایان صلاحیت فعالیت مجدد در عرصه رسانه را دارند یا خیر؟
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار