هاشمی گفت: در جامعه دانشگاهی ما هنوز فضای امن برای گفتگو وجود ندارد و ما باید این فضا را ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور در همایش بررسی موانع و راهکارهای اجرایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: هدف این جلسه برداشتن یک گام عملی با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری مربوط به بحث کرسی‌های آزاد اندیشی است چنانچه در این مسیر ما به درستی حرکت نکرده ایم.

وی افزود: مهمترین هدف معاونت فرهنگی تحقق آزاد اندیشی است و فعالیت‌های دینی و اتاق فکر اساتید باید در دانشگاه‌ها مطرح شود البته هم اکنون شاهد افراط و تفریط در بحث آزاد اندیشی هستیم و فضای کنونی در این رابطه خیلی باز نیست چنانچه باید در عرصه مدیریت فرهنگی شجاعت و شهامت وجود داشته باشد تا زمینه ساز فضای گفتگو باشیم.

هاشمی تصریح کرد: لیبل زدن و انگ زدن هیچ نفعی برای دانشگاه و جامعه ندارد و کسانی که دیدگاه مخالف دارند باید فرصت بیان البته در چارچوب قانون را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه دانشگاهی ما هنوز فضای امن برای گفتگو وجود ندارد و ما باید این فضا را ایجاد کنیم چنانچه در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی نیز ضعف وجود دارد و باید کرسی ها هم از نظر کمی و هم کیفی توسعه یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار