نظام سلامت با ۸ هزار میلیارد تومانی که از سوی مجلس اضافه تخصیص داده شد اثری از خود بر جای گذاشته که نه تنها امروز زیرمیزی وجود ندارد بلکه ضریب اشغال تخت بیمارستانی از ۵۰ به ۱۰۰ درصد رسیده است.

زیرمیزی دیگر وجود ندارد/ توافق برای عملیاتی شدن نظام ارجاعبه گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در افتتاحیه دومین همایش پزشکان عمومی که امروز آغاز به کار کرد با بیان اینکه نگاه جامعه پزشکی به وام‌های چند میلیونی با درصدهای بالاست یا حقوق‌های ناچیزی دارند، اظهار داشت: نظام سلامت با ۸ هزار میلیارد تومانی که از سوی مجلس اضافه تخصیص داده شد اثری از خود بر جای گذاشته که نه تنها امروز زیرمیزی وجود ندارد بلکه ضریب اشغال تخت بیمارستانی از ۵۰ به ۱۰۰ درصد رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه باید در جهت حفظ شأن جامعه پزشکی حرکت کرد، افزود: تمام تلاش نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت بر این است که جایگاه طب عمومی احیا شود و اجرای قانون که در ماده ۳۲ برنامه پنجم به دولت تکلیف شده خرید راهبردی خدمات سطح‌بندی و نظام ارجاع است. 

توافق برای عملیاتی شدن نظام ارجاع
وی با بیان اینکه با وزارت بهداشت توافق کرده‌ایم نظام ارجاع را عملیاتی کند، تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت یک پزشک خانواده روستایی یک میلیون و ۴۰۰ تا ۵ میلیون تومان دریافت می‌کرد که ظلم آشکار بود اما با اجازه‌ای که داده شد از محل ۱۰ درصد یارانه‌ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، طرح تحول سلامت اجرا شد. 

به گفته عزیزی وزارت بهداشت ملزم شده است تا اسکان مناسبی برای پزشکان عمومی در روستا‌ها فراهم کند و در دو استان فارس و مازندران دریافتی پزشک خانواده ۶ تا ۸ میلیون تومان بود که با اجرای طرح تحول ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. 

رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به حقوق نمایندگان گفت: هم اکنون حقوق یک نماینده مجلس ۳ میلیون و ۷۰۰ تا ۴ میلیون تومان است که بستگی به سوابق جبهه و غیره دارد در حالی که پزشک در یک روستا می‌تواند ۱۰ میلیون تومان هم بگیرد. 

طبق گفته وی پزشکان عمومی هنوز نمی‌توانند عضو هیأت علمی باشند و دریافتی پزشکان عمومی در شهر‌ها باید ۵۰ درصد روستا‌ها باشد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار