عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: روند فعلی مبارزه با پدیده زیرمیزی از سوی مسئولین ذیربط باید به تعریف بسته خدمتی ختم شود وگرنه اقدامات در این زمینه بی‌نتیجه خواهد بود.

«مسعود پزشکیان» نماینده مردم اسکو و تبریز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با فعالیت‌های وزارت بهداشت در رفع پدیده زیرمیزی گفت: وزارت بهداشت عزم و اراده لازم را برای برخورد با پدیده زیرمیزی دارد.

وی افزود: بی‌شک رفع پدیده زیرمیزی موانع سیستماتیکی داشته و تا زمانی که علت‌های این پدیده به کلی شناسایی و رفع نشود، نمی‌توان امیدوار به مبارزه با معلول‌های این مسئله بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در رفع پدیده زیرمیزی باید به زیرساخت‌ها توجه جدی داشت، تصریح کرد: باید خدمت مورد نیاز سلامت مردم را خرید راهبردی کرده و با استخراج نیاز مردم به حوزه سلامت، بسته خدمتی مورد نیاز را تعریف و این بسته خدمتی را به قیمت مشخص به مردم ارائه کرد.

پزشکیان تاکید کرد: وقتی که مسئول ارائه خدمات درمانی جمعیت مشخص و دریافت کننده خدمات هم معلوم باشد، دیگر پزشک متخلف از چه کسی می‌تواند تقاضای زیرمیزی کند؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه در حال حاضر در بازار آزاد خدمات درمانی برخی هرطور که میل دارند بسته خدمتی تعریف می‌کنند، بیان داشت: روند فعلی مبارزه با پدیده زیرمیزی از سوی مسئولین ذیربط باید به تعریف بسته خدمتی ختم شود وگرنه اقدامات در این زمینه بی‌نتیجه خواهد بود.

وی ادامه داد: مکانیزم پرداخت موجود به پزشکان یکی از عوامل بهم ریختگی بازار خدمات محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با بیان اینکه بین پزشکان، پزشکانی هستند که در حال حاضر ۳ میلیون در طول ماه درآمد کسب می‌کنند و پزشکانی هم هستند که ۱۰۰ میلیون تومان درآمد ماهیانه‌شان است، تصریح کرد: به هیچ وجه بین متخصص یک رشته با رشته دیگر تفاوتی وجود ندارد و چرا باید حتی یک نفر و یا دو نفر بتوانند در این سیستم ۱۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کنند و سایر پزشکان ۳ میلیون درآمدشان باشد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: عزم وزارت بهداشت برای مبارزه با پدیده زیرمیزی جدی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تغییراتی در رفع پدیده زیرمیزی مشاهده می‌شود، ولی به اعتقاد بنده این تغییرات نمی‌تواند باعث ریشه کن شدن پدیده زیرمیزی شود و نیازمند برنامه ریزی دقیق و نظارت ویژه است.

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: ما باید در رفع پدیده زیرمیزی دست روی اقدامی بگذاریم که دیگر پزشکی به هیچ وجه نتواند اقدام به گرفتن زیرمیزی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار