یوسفی فر گفت: همزمان با برگزاری جشنواره شکوفایی اختراعات استان‌های تهران و البرز، شبکه مخترعین استان تهران شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،شهرام یوسفی فر رئیس بنیاد نخبگان استان تهران صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های این بنیاد برگزار شد، طی سخنرانی گفت: بنیاد ملی نخبگان متولی مدیریت امور مربوط به استعدادهای بر‌تر است. 

وی افزود: بنیاد نخبگان استان تهران یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و برنامه‌هایی برای ارائه تسهیلات به مخترعان دارد که یکی از مهم‌ترین رخداد‌ها در سال جاری برگزاری چندین جشنواره منطقه‌ای جهت شناسایی مخترعان است. 

یوسفی فر در خصوص جشنواره شکوفایی اختراعات استان‌های تهران و البرز که از ۷ بهمن در سالن وزارت نیرو برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره مختص استان تهران و البرز است و امسال سیاست بنیاد نخبگان بر این قرار است که این رخداد در سطح استان با خصلت‌های علمی و در بخش‌های مربوط به مخترعین و حضور شرکت‌های مرتبط با تجاری سازی برگزار شود. 

وی در ادامه گفت: شناسایی مخترعین و بحث ثبت اختراع مخترعین از جمله مواردی است که این جشنواره مد نظر قرار داده است، چنانچه بعد از شناسایی و ثبت اختراع مخترعین، در فرآیند بعدی این اختراعات مورد داوری علمی قرار می‌گیرند و مخترعین باید در آزمون این جشنواره شرکت کنند البته در کنار این جشنواره کارگاه‌هایی برای افراد طراحی شده که با مثال کسب و کار افراد آشنا شوند، چنانچه در کنار این کارگاه بخشی به عنوان تجاری سازی نیز قرار دارد که نمونه اختراع که به مرحله تجاری سازی رسیده است ارائه شد. 

یوسفی فر تصریح کرد: رکن دیگر جشنواره یک فن بازار استانی است که این فن بازار همزمان با مراکز فن آورانه است که تسهیلاتی را برای مخترعین ارائه می‌دهد. 

وی در ادامه گفت: در این جشنواره شبکه مخترعین استان تهران شکل می‌گیرد که اولین گروه این شبکه مربوط به مخترعین است. 

یوسفی فر تصریح کرد: از ۲۲ آذر تا ۱۵دی ماه به طور کلی ۵۰۰ اختراع به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این میان ۲۰۰ مخترع مورد تایید قرار گرفته و به مرحله دوم داوری در تاریخ‌های ۷ الی ۹ بهمن ۹۳ قرار می‌گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: ۲۰۰ اختراع انتخاب شده در بخش‌های مکانیک، هوافضا، برق و مخابرات، الکترونیک، کامپیو‌تر، پزشکی، صنایع غذایی، مواد، پلیمر، شیمی، نفت و گاز و علوم دارویی بوده است. 



انتهای پیام/
برچسب ها: ابداع ، اختراع ، ثبت ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.