رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، صادرات غیرنفتی را شاهراه توسعه صادرات غیرنفتی دانست و گفت: دولت با حمایت از صادرکنندگان می تواند نگرانی خود از کاهش درآمدهای نفتی را به صفر برساند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، سیدرضا نورانی با تشریح ضرورت توجه ویژه دولت به صادرات غیرنفتی گفت: در شرایط فعلی به نظر می رسد که دولت با حمایت های خود می تواند صادرات غیرنفتی کشور را توسعه بخشد و بر مبنای این توسعه، نگرانی خود از کاهش درآمدهای نفتی و وابستگی بودجه به این درآمدها را تقلیل دهد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: البته نقش اصلی توسعه صادرات غیرنفتی به عهده فعالان اقتصادی و تشکل ها است؛ اما به طور قطع دولت با مقررات زدایی و برداشتن قوانین و مقررات زاید، ارایه مشوق های تجاری و رایزنی در بازارهای بین المللی برای کسب موقعیت بهتر در بازار کالاهای صادراتی، می تواند یاری رسان صادرکنندگان باشد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز کاهش نرخ نفت در جهان ما را وادار می‌کند که بار دیگر نگاهی به توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این می‌تواند حرکتی در جهت بهبود فضای کسب‌وکار در کشور باشد. آن چیزی که مهم است، واگذاری به بخش خصوصی است که دراصل ۴۴ بیان شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، نفت ، تولید ، رشد ، صنعت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار