قائم مقام شهردار منطقه 5 گفت:‌در راستای تحقق اهداف کمپین آسمان آبی، زمین پاک کمیته‌های اجرایی جهت پیشبرد برنامه‌ها فعال شد.

رضا مرادی قائم مقام شهردار منطقه 5 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ضرورت و الزام همسویی فعالیت حوزه‌های اظهار کرد: با فعال شدن کمیته‌های اجرایی ضمن ایجاد فرصت برای برنامه ریزی مناسب می‌توان گام‌های منسجم و اثر گذار در تحقق آسمان آبی، زمین پاک برداشت.

وی در ادامه افزود: در گام نخست اقدامات سخت افزاری در اجرای کمپین صورت گرفته است و در ادامه آن‌چه بسیار قابل اهمیت است آگاه سازی شهروندان و ارتقای فرهنگ ترافیک است.
 
مرادی ادامه داد: آموزش‌های چهره به چهره مراجعه به درب منازل، توزیع بسته‌های فرهنگی و آ‌موزشی تحویل اقلام تشویق، توزیع مخازن ویژه، گشت زنی ماشین‌های ملودی دار از مهم ترین اقدامات تحقق آسمان آبی، زمین پاک در محلات در حال اجرا است.
 
وی با اشاره به الزام شهروندان نسبت به حفظ محیط زیست برشمرد و گفت: بدین منظور طرح بهینه سازی تفکیک  پسماند از مبدا به صورت گسترده در حال اجرا است.
 
قائم مقام شهردار منطقه با اشاره به اهمیت آموزش در فرهنگ سازی بیان کرد: پارک آموزش ترافیک در منطقه ظرفیتی مناسب در اجرای برنامه‌های آموزشی است که همزمان با برنامه‌های آموزشی در این مجموعه نمایش‌های ترافیکی در مدارس اجرا می‌شود.
 
وی ارتقای نظم اجتماعی و انضباط ترافیکی را یکی از اهداف اجرای طرح برشمرد و افزود: به لحاظ وجود بخش عمده‌ای از شبکه بزرگراهی در منطقه 5 و همچنین محلات برخوردار از فضاهای مناسب  شهری ظرفیت اجرای مناسب طرح   خط سفید فراهم است.

مرادی در پایان به اشاره به ادارات، مجتمع‌های مسکونی، مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی و...را از گروه‌ها هدف طرح جامع تفکیک پسماند از مبدا برشمرد و گفت: علاوه بر خدمت ابزاری نظیر توزیع مخازن، کیسه‌های مخصوص پسماند خشک و...فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز پیش بینی شده است که برپایی نمایش‌های هنری و موضوعی، کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و بازدید‌های علمی و آموزشی، مسابقه‌های شهروندی از جمله آن‌ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار