عضو مجلس نمایندگان افغانستان، امام خمینی (ره) را رهبر فقیه و فرزانه ای خواند که ثابت کرد، دیانت و سیاست به هم آمیخته است و جمهوری اسلامی را به گونه ای موفق بنیان گذاری کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران "محمد اکبری" رهبر سابق جهادی و رهبر حزب وحدت ملی افغانستان ، گفت: امام خمینی بنیان گذار و رهبر جمهوری اسلامی ایران دیانت و سیاست را درهم آمیخت و در پرتو قرآن با روحیه خدا پرستی دولت اسلامی را تشکیل داد.

اکبری گفت: وی با پیروی از آموزه های اسلامی و سیره پیامبر اسلام و پیشوایان دینی به دنیا ثابت کرد که دین و سیاست می تواند با هم جمع شود و دولتی تشکیل دهد که بر پایه دستورات الهی باشد.

رهبر حزب وحدت و عضو مجلس نمایندگان افغانستان، سال روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به ملت و رهبری ایران و همه ملت های مسلمان در شرق و غرب عالم تبریک گفت و ابرازامیدواری کرد که با الگو گیری از رهبری امام خمینی، در همه جهان دولت های اسلامی تشکیل شوند.

وی گفت: امید است که مسلمانان عزت و بزرگی خود در گذشته را با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران به دست آورند و با وحدت و یکپارچگی برای پیروزی دین خدا مبارزه کنند.

اکبری گفت: رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران در جهان معاصر که مسلمانان از سوی ابر قدرت ها تحقیر و ثروت های شان به غارت برده می شد و کشور مستقل اسلامی در جهان وجود نداشت با تکیه به پروردگاه یکتا، رهنمودهای دینی و با بهره گیری از روحیه آزادی خواهی و اسلام خواهی ملت ایران توانست در مقابل زیاده خواهی های شرق و غرب ایستادگی و جمهوری اسلامی را بنیان گذاری کند.

این عضو مجلس نمایندگان افغانستان امام خمینی را سیاست مداری آگاه، عالم و فقیه دینی خواند که در دنیا نظیر وی بوجود نیامده است و با درایت و توانایی های ویژه، انقلاب را رهبری کرد که تاثیرات آن تاکنون در جهان محسوس است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار