سفر عباس عراقچی، وزیر امور خارجه‌ کشورمان به لبنان و سوریه در اوج تنش‌های نظامی این منطقه با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

 کاربران و برخی چهره‌ها سفر عباس عراقچی، وزیر امورخارجه‌ کشورمان به لبنان و سوریه  را نشانه‌ای از شجاعت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانستند. آنها تأکید داشتند، این سفر را باید تکمیل عملیات وعده صادق۲ و در کنار نماز جمعه نصر تهران تحلیل کرد. کاربران همچنین بیان داشتند، سفر عراقچی را باید همراهی دیپلماسی با میدان قلمداد کرد که این رویکرد می‌تواند به تضمین منافع ملی، امنیت و اقتدار جبهه مقاومت بینجامد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌ها را مرور کرده‌ایم. 

 حامد هادیان:
پرواز عباس عراقچی در حالی در فرودگاه بیروت نشست که فاصله‌ای با اهداف حمله جنگنده‌های اسرائیلی در ضاحیه ندارد و یک هواپیمای ایرانی هفته پیش با تهدید برگردانده شده بود. راننده تاکسی‌ها با ۱۰۰دلار هم آن سمت نمی‌روند.

کاربری با نام «روزنامه‌نگار سیاسی»:
آقای عراقچی من دست شما را می‌بوسم. در حالی که دیشب شدیدترین بمباران تاریخ لبنان انجام شد ولی با پرواز، وارد بیروت شدی. دم شما گرم. 

 حسام‌الدین آشنا:
سیدعباس عراقچی، دیپلمات میدانی و بسیجی جنگ دیده است.

علیرضا سفینه:
سفر عراقچی اگر نمایش هم باشد، اجرای این نمایش ‎#دل_شیر می‌خواهد!

حسین صارمی:
وصف عظمت کار عباس عراقچی، در کلمات نگنجد. او پس از بیروت به دمشق رفت. یا رب تو نگه‌دارش باش...

محمد‌مهدی یزدی:
بعضی کار‌ها نشان دهنده اوج قدرت یک کشوره. سفر عراقچی ‎توی این شرایط به لبنان و پرواز هواپیمای ایرانی تو آسمان بیروت از همین کارهاست. 

 علی نصری:
حضور عراقچی ‎در بیروت در شرایط بحرانی جنگی، آرامشی که در چهره و صدایش هست و تعهد و پایبندی راسخش به مأموریتی که دارد، مایه دلگرمی هم مردم ایران و هم لبنان است. نمونه‌ای از دیپلماسی عزتمندانه و شرافتمندانه ایرانی. 

 علی بازگشا:
الحمدلله ک عراقچی ادامه دهنده راه شهید عزیز امیرعبداللهیان است. روح عبداللهیان شاد که سبک جدیدی از وزارت جهادی را نشان داد. 

 محمد اکبرزاده:
حضور عراقچی در بیروت یعنی هماهنگی کامل بین «میدان» و «دیپلماسی» آفرین به سربازان شجاع وطن، آفرین به این کنش مدبرانه. 

 کاربری با نام «لیلا»:
پرواز عباس عراقچی وزیر خارجه ایران‌مان در حالی در فرودگاه بیروت نشست که کمی آن طرف‌تر ارتش شر مطلق در حال سلاخی شهروندان لبنانی است. دیپلمات‌های شیردل چکی را نقد می‌کنند که قهرمانان میدان با خون زیرش را امضا کرده‌اند!

 سعید فراهانی:
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در وسط بمباران لبنان از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی و لغو تمامی پرواز‌های فرودگاه بیروت فردای عملیات وعده صادق۲ به لبنان سفر کرده است. احسنت و درود بر این روحیه شجاعت و مقاومت. 

 سهیل اسعد:
جناب آقای دکتر عراقچی! وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران. ملت شریف و مقاوم لبنان و مجموعه محور مقاومت، قدردان شجاعت شما در جریان سفر اخیرتان به بیروت و دمشق هستند. از شما سپاس‌گزاریم.

حامد عاقل:
اقتدار یعنی وزیر خارجه جنگ دیده‌ات بره بیروت که به دنیا اعلام کنه از کسی هراسی نداریم. ‎#عراقچی

روزبه علمداری:
فیلم فرود هواپیمای عراقچی در میان آتش و دود بیروت و زیر تهدید صهیونیست‌ها را که دیدم، این جمله در ذهنم نقش بست: «ایستاده در غبار؛ دیپلماسی در میدان». 

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار