یک کار‌شناس مسائل غرب آسیا گفت: بحرانی که در حال حاضر در خاورمیانه برقرار است، به خاطر عدم اخلاقیت رژیم صهیونیستی و حمایت غیراخلاقی غرب از اسرائیل و همچنین حمایت غرب از قدرت تجاوزگری اسرائیل به وجود آمده است.

"حسین رویوران" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با مسئله فلسطین، اظهار داشت: در حال حاضر خارج از چارچوب مقاومت دو راه حل برای فلسطین وجود دارد، اولین راه حل طرح یک دولت با دو ملت است که ۲۲ درصد فلسطین (کرانه باختری) را به نوار غزه بدهند.  
 
وی در ادامه افزود: طرح دوم، دو دولت است که اسرائیل این طرح را قبول ندارد و با شهرک سازی عملا زمینه ایجاد دولت فلسطینی را کاملا از بین برده و طرح دو دولت را نمی‌پذیرد.  
 
این کار‌شناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی طرح دولت خالص یهودی را مطرح می‌کند که این نشان می‌دهد اسرائیل سردرگم است و همچنان اسرائیل یک راهبرد دارد که آن هم راهبرد تجاوز است، گفت: اسرائیل قصد ندارد به حقوق فلسطینی‌ها حتی به صورت حداقلی احترام بگذارد.  
 
رویوران با بیان اینکه کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، البته آن‌ها هم سردرگم هستند، افزود: این مسئله به این دلیل است که تاکنون آمریکا نتوانسته راه حلی برای مسئله فلسطین پیدا کنند.  
 
وی در رابطه با اقدامات آمریکا در طول سالهای گذشته برای حل مسئله فلسطین اظهار داشت: آمریکا بحث دو دولت را مبنا قرار داد، از این رو جان کری وزیر امور خارجه کشور مذبور را مامور کرد تا گفتگوهایی در این رابطه انجام دهد و این گفتگو‌ها به مدت ۲ سال به طول انجامید، اما راهی به جایی نبرد.  
 
این کار‌شناس مسائل غرب آسیا در این رابطه بیان کرد: اقدامات آمریکا اثری مطلوب در مسئله فلسطین نداشت، زیرا اسرائیل همواره به شهرک سازی‌های خود ادامه می‌داد و در حال حاضر کرانه باختری به حدود ۶ قسمت جدا تقسیم شده و پیوستگی بین آن‌ها وجود ندارد.  
 
رویوران با بیان اینکه شکل گیری دولت زمانی امکانپذیر است که بین شهر‌ها پیوستگی وجود داشته باشد، گفت: با این وضعیتی که رژیم صهیونیستی دارد، حاضر به عقب نشینی از یک وجب خاک فلسطین نیست.  
 
وی با اشاره به اینکه غرب از این رژیم متجاوز همواره حمایت می‌کند، اظهار داشت: راهی در مقابل جهاد فلسطین نمانده بجز مقاومت، زیرا جامعه فلسطین راهکار دیگری بجز مقاومت ندارد. همچنین ایران بحث دو دولت را قبول ندارد و طرح ۲۲ درصد فلسطین برای فلسطینی‌ها را رد می‌کند، اما اگر همین مقدار را آن‌ها قبول می‌کردند، شرایط دیگری به وجود می‌آمد.  
 
این کار‌شناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: اسرائیل در حال حاضر بحث دولت یهودی را مطرح می‌کند. چگونه می‌شود یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی که در سرزمین‌های ۱۹۴۸ هستند، که به اصطلاح شهروند اسرائیل هستند، چگونه می‌شود این افراد را اخراج کنند.  
 
رویوران با اشاره به اینکه اسرائیل نقشه‌های شیطانی در سر دارد، گفت: دولت خالص یهودی که اولویت اقلیت‌هایی که یک چهارم جامعه صهیونیستی هستند، چگونه می‌توانند با آن‌ها رفتار کنند.  
 
این کار‌شناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: بحرانی که در حال حاضر در خاورمیانه برقرار است، به خاطر عدم اخلاقیت رژیم صهیونیستی و حمایت غیراخلاقی غرب از اسرائیل و همچنین حمایت غرب از قدرت تجاوزگری اسرائیل به وجود آمده است. 
 
وی در ادامه افزود: در مقابل محور مقاومت که در راس آن‌ها ایران است از مقاومت حمایت می‌کند و هیچ راهی جز تامین مقاومت از غزه تا کرانه باختری و سرتاسر فلسطین وجود ندارد و باید این مقاومت گسترش پیدا کند.  
 
رویوران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مسلح شدن کرانه باختری را مطرح کردند، افزود: ایشان می‌دانند راه دیگری وجود ندارد و راه حل مسالمت آمیزی موجب پایان این بحران نخواهد شد. همچنین مقام معظم رهبری بحث رفراندوم را مطرح کردند، اما اسرائیل آن را رد کرد و زمانی که این را جوابگو نباشد، مطمئا راهی جز مقاومت نخواهد ماند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار