مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: سرطان‌های شایع خراسان‌رضوی در هر دو جنس به ترتیب معده، پوست، پستان، مری و روده بزرگ است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدجعفر صادقی ، در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی سرطان که در مرکز بهداشت خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهارکرد: مردان در خراسان‌رضوی به ترتیب بیشتر دچار سرطان معده، پوست، مری، روده بزرگ و پرستات شده و این آمار در خصوص زنان به ترتیب سرطان پستان، پوست، مری، روده بزرگ و معده است.

وی با بیان اینکه 40 درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری است،‌ ادامه داد: 30 هزار مرگ به دلیل سرطان‌ها در سال 90 اتفاق افتاده است، در صورتی که بار ناشی از مرگ‌ومیر و بیماری‌ها را در تولید ناخالص ملی حدود 13 تا 15 درصد در نظر بگیریم، سرطان در آن نقش به سزایی دارد.

صادقی با اشاره به اینکه تلاش برای خودمراقبتی می‌تواند از هدررفت سرمایه جلوگیری کند، عنوان کرد: سالانه در کشور 70 هزار مورد ابتلا به سرطان اتفاق می‌افتد و 30 هزار مرگ نیز بر اثر سرطان در کشور ثبت می‌شود.

وی اظهارکرد: در سال 89، 6 هزار و 895 مورد سرطان در استان ثبت شده که سه هزار و 801 مورد مربوط به زنان و سه هزار و 94 مورد مرتبط با مردان است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: سرطان ، معده ، پوست ، بیماری ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.