رادیو تلویزیون در هفته‌ای که گذشت

ویژه برنامه‌های رسانه ملی برای دهه فجر/ حذف صدای آشنا از جمع شبکه‌های رادیویی

صدا و سیما همزمان با ایام دهه مبارک فجر و جشنواره فیلم فجر، ویژه برنامه‌های متنوع و مختلفی را تدارک دیده است.


به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در این هفته رادیو و تلویزیون با رویدادهای مختلفی همراه بود.   
 
بنابراین گزارش؛ همزمان با دهه مبارک فجر، رسانه ملی برای این ایام ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.   
 
شبکه یک سیما به مناسبت دهه مبارک فجر، هر روز با پخش فیلم‌های سینمایی مهمان خانه‌های مخاطبان این شبکه است. «برج آزادی» عنوان ویژه برنامه ترکیبی دهه فجر از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است.   
 
شبکه آموزش هم به مناسبت این ایام، برنامه‌های مختلفی چون «شاخص»، «خط سرخ انقلاب»، «انقلاب به روایت مستندسازان» و انیمیشن «پاییز گرم»، «وقایع نگاری» و «لبخند فجر» را به روی آنتن می‌برد.   
 
سیزده شبکه رادیویی با پخش برنامه‌های ویژه و متنوع، دستاوردهای باشکوه انقلاب اسلامی ایران را منعکس می‌کنند.   
 
همچنین، در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه «رادیو هفت» آیتم جدیدی را در ایام دهه فجر به آیتم‌های خود اضافه کرده که این آیتم با اجرای حامد اکبری، به بیان نشانه‌ها و مسائلی که به انقلاب و دهه فجر مربوط می‌شود، می‌پردازد. بسیجیان صدا و سیما در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.   
 
همزمان با آغاز سی و سومین جشنواره فیلم فجر، صدا و سیما برنامه‌هایی را تدارک دیده است. برنامه‌های رادیویی «استودیو هشت»، «پرانتز باز» و «دیالوگ» از افتتاحیه تا اختتامیه، جشنواره فیلم فجر را از محل برگزاری جشنواره به صورت زنده پوشش خبری می‌دهند.   
 
برنامه «هفت» شبکه سه سیما نیز در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت زنده برنامه دارد. شبکه یک نیز با برنامه‌ای با عنوان «سیمرغ سی و سوم» از کاخ جشنواره آخرین اخبار و رویدادهای جشنواره فجر را پوشش می‌دهد.   
 
همچنین، شبکه آی فیلم با برنامه «سینما آی فیلم» در ایام جشنواره فیلم فجر، هرشب به پوشش رویدادهای این اتفاق می‌پردازد. این برنامه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از طریق شبکه آی فیلم قابل دریافت است.   
 
در دیگر رویداد این هفته، صدای آشنا که برای ایرانیان مقیم خارج از کشور برنامه پخش می‌کرد، پیرو سیاست جدید سازمان صدا و سیما از جمع شبکه‌های رادیویی حذف شد. تاکنون شبکه‌های رادیویی «کتاب»، «فصلی» و «خانواده» هم حذف و یا با سایر شبکه‌ها ادغام شده‌اند.   
 
با حکم علی اصغر پورمحمدی معاون سیما، منصور قصری‌زاده به سمت مشاور معاون سیما در امور قرآن و معارف اسلامی منصوب شد.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار