بر طبق نتایج تحقیقات ارتباط بین اختلال بیش فعالی و مصرف قند، چندان قابل ملاحظه نبوده و بسیاری از موارد بیش فعالی در کودکان، ناشی از عوامل دیگری است.

مهدی فهیمی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بسیاری معتقد هستند که مصرف غذاهای شیرین می‌تواند موجب بروز مشکلات رفتاری به ویژه در بین کودکان شده و حتی احتمال بروز بیش فعالی را تا حد زیادی افزایش دهد.

فهیمی تاکید کرد: بر طبق نتایج تحقیقات ارتباط بین اختلال بیش فعالی و مصرف قند، چندان قابل ملاحظه نبوده و بسیاری از موارد بیش فعالی در کودکان، ناشی از عوامل دیگری است.

وی  با بیان اینکه چربی‌ها و پروتئین‌ها هم می‌توانند در برخی از عادات رفتاری تاثیر داشته باشند، تصریح کرد: اگر وعده‌های غذایی حاوی کربوهیدرات زیاد هم باشد ولی در مقابل کم چربی و کم پروتئین باشد در آن صورت اثرات آرامش بخش به همراه دارد.

فهیمی خاطر نشان کرد: بیش فعالی در کودکان به طور عمده ناشی از عوامل ارثی، عوامل محیطی، کم خوابی، هیجانات، تحریک بیش از اندازه، مصرف موادی نظیر کافئین، نداشتن تحرک بدنی و تمایل به جلب توجه بیشتر و برخی دیگر از عوامل مشابه است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار