مجید خدابخش استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل به ویژه شهرستان مشگین‌شهر جایگاه ویژه‌ای در تولید و تکثیر ماهی دارد و به عنوان قطب تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ شهرستان مشگین‌شهر به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب در تولید ماهی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است و سالانه حدود دو هزار و 500 تن ماهی در این شهرستان تولید می شود.

آغاز تولید و تکثیر بچه ماهی قزل آلا در استان اردبیل

مدیر کل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: تولید و تکثیر بچه ماهی قزل آلا در استان اردبیل آغاز شده است.

میر آرمان واعظی افزود: پیش بینی می شود امسال هفت میلیون بچه ماهی ، ۲۴ میلیون تخم چشم زده و ۱۶ میلیون تخم سبز در شش مزرعه پرورش ماهیان سردابی استان تولید شود.

وی گفت: این میزان علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به دیگر استان های کشور نیز صادر می شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

مشگین شهر پیشتاز در تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی

مدیر کل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: شهرستان مشگین شهر با تولید بیش از ۸۰ درصد از بچه ماهیان قزل آلا در استان اردبیل جایگاه ویژه ای دارد و علاوه بر تولید بچه ماهی در این شهرستان تولید بیش از ۳۰ درصد از انواع ماهیان سردابی و گرمابی استان مربوط به این منطقه است.

میر آرمان واعظی افزود: امسال بیش از شش هزار تن گوشت ماهی در استان تولید و روانه بازار مصرف شده که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال جاری به هفت هزار تن افزایش یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با افزایش استخرهای پرورش ماهی ظرفیت تولید بیش از گذشته افزایش یابد.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: مشگین شهر ، قطب ، تولید ، ماهی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.