سرپرست انجمن حمایت از کودکان کار گفت: 200 کودک کار فاقد مدارک هویتی در مقطع پیش دبستانی و نهضت امروز در منطقه 12 به تحصیل مشغول می شوند.

سحر حاتمی سرپرست انجمن حمایت از کودکان کار در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشارکت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در پروژه  آموزش برای همه  اظهار کرد: گروه بزرگی از کودکان کار در شهر تهران کودکانی هستند که به دلیل فقدان مدارک هویتی در معرض آسیب بازماندگی از تحصیل قرار دارند که این موضوع می تواند منشا آسیب های بی شمار دیگری باشد.

حاتمی با بیان اینکه عصر امروز با حضور مدیران آموزش و پرورش و شهرداری منطقه 12 جشن افتتاح این مدارس برگزار می شود، گفت: انجمن حمایت از کودکان کار  هم اکنون حدود 600 کودک را در 5 مرکز شهر تهران تحت پوشش  خدمات آموزشی و حمایتی دارد .

سرپرست انجمن حمایت از کودکان کار ادامه داد :تلاش برای بازگرداندن کودکان کار به مدرسه نه تنها با هدف افزایش کیفیت آموزش برای کودکان تحت پوشش بلکه برای جلوگیری از بازماندگی تحصیل هزاران کودکی است که علی رغم زندگی تاکنون نتوانسته اند در مدارس ایران تحصیل کنند.

حاتمی اضافه کرد:اجرای این پروژه تجربه موفقی از مشارکت نهادهای مدنی، نهادهای عمومی و نهادهای حاکمیتی در امر آموزش برای کودکان کار و آسیب دیده است که می تواند در بهبود وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب در سطح منطقه الگوبرداری شود.

وی  در پایان عنوان کرد: در فاز نخست پروژه مشترک انجمن حمایت از کار با آموزش و پرورش و شهرداری تهران حدود 200 کودک تحت پوشش انجمن در مقطع پیش دبستانی و نهضت در دو مدرسه منطقه 12 به تحصیل مشغول می شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کودک ، مدرک ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار