مجموعه «رفتن برای نجات زمین» در پنج قسمت 30 دقیقه ای هر شب از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ مجموعه «رفتن برای نجات زمین» در پنج قسمت 30 دقیقه ای هر شب از شبکه مستند پخش می‌شود.

در توضیح این مستند آمده است: آنها آماده ماموریت اند. برخی تصور می کنند زمین خود به خود نجات پیدا خواهد کرد.  اما بیائید منتظر نباشیم و همراه این گروه ماجراجو به ماموریت نجات زمین برویم. 

در قسمت‌های مختلف این مجموعه حوادث مختلفی را شاهدیم. همچون گروهی از دانشمندان  که قصد دارند در آب‌های رودخانه وحشی ماکیرا قایق سواری کنند، منطقه ای بکر و دست نخرده در قلب ماداگاسکارو یا در قسمت دورافتاده از آمازون که در برزیل واقع شده، یک پارک با وسعت 4 برابر پارک ملی یلو استون برای حفاظت از جنگل های استوایی ساخته شده است اما در خطر است. و یا مروز اتفاقات سال 1996 که در کوه اورست 8 کوهنورد در اثر برف و کولاک جان خود را از دست دادند. این سانحه یکی از بدترین فجایع تاریخ کوهنوردی معاصر بود و شرح کامل آن در یکی از کتاب های پرفروش دنیا به طور کامل آورده شده است. همچنین شیرجه در آبهای منجمد آنتارکتیکا برای جستجوی موجوداتی که تا به حال دیده نشده اند. این جانوران عجیب و زیبا حیات را در زیر توده های یخ شکل داده اند و اتفاقات دیگر. 

«رفتن برای نجات زمین» هر شب ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: مستند ، تلویزیون ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار