«حسین مهکام» کارگردان فیلم «آزادی مشروط» از نحوه برگزاری نشست پرسش و پاسخ در جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، نشست خبری فیلم «آزادی مشروط» با حضور حسین مهکام کارگردان، مقصود جباری تهیه کننده، رامبد جوان، محمد کارت، شاهرخ فروتنیان، حسین پاکدل، علیرضا مظفری، بازیگران،‌ مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری و علیرضا بلوندی مدیر طراح صحنه و لباس برگزار شد.

در ابتدا «حسین مهکام» کارگردان در خصوص روند تولید این فیلم گفت: زمانی که پروانه ساخت این فیلم صادر شد با سرمایه‌گذاری جباری و سعید ملکان برای تولید این فیلم اقدام کردیم و با توافق جمعی تصمیم گرفتیم این داستان را به فیلمنامه تبدیل کنیم و به همین جهت بازنویسی مفصلی بر روی آن انجام دادیم.

رامبد جوان بازیگر این فیلم در خصوص بازی در نقش‌های جدی عنوان کرد: در مورد چنین نقش‌هایی برنامه‌ریزی انجام ندادم اما ترجیح می‌دهم تجربه‌های متفاوتی را بازی کنم و امیدوارم در آینده تجربه بازی در فیلم ترسناک را نیز داشته باشم.

در ادامه «حسین پاکدل» دیگر بازیگر فیلم در خصوص موضوع فیلم «آزادی مشروط» گفت: به نظرم این فیلم معضلات اجتماعی و مسائل گریبانگر خانواده‌ها را نشان می‌دهد و سینما می‌تواند ابزار قدرتمندی برای بهبود اوضاع جامعه باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه مدیریت چند سال اخیر سینما را عصبانی کرده و با سینما با حالت قهر رفتار می‌کند و در صورتی که موقعیتی را برای سینما فراهم کند می‌توانند با ساخت این گونه فیلمها مشکلات را حل کنند.

«مقصود جباری» تهیه کننده فیلم نیز در خصوص همکاری خود اظهار داشت: دغدغه شریف و فرهنگی باعث شد بتوانم با این گروه فعالیت کنم و اگر علیرضا بالد نبود این فیلم هرگز ساخته نمی‌شد. برای خلق هر اثری دغدغه فرهنگی لازم است و ما باید به بحث‌های این چنینی بپردازیم.

مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری نیز در خصوص نحوه فیلم برداری کار اظهار داشت: رنگ خاکستری می‌تواند در این کار دیده شود اما دیدن این رنگ باید همراه با کنتراست همراه باشد.

«عباس بلوندی» طراح صحنه و لباس در خصوص طراحی‌های انجام شده در فیلم اظهار داشت: با تأمل بین کارگردان و فیلمبردار به این نتیجه رسیدیم که رنگ و لعاب صحنه بیشتر دیده شود.

وی ادامه داد: بیشتر تجربه کاری من در ژانر دفاع مقدس بود اما برای سنجیده شدن دوست دارم همه ژانرها را تجربه کنم.

«علیرضا مظفری» دیگر بازیگر فیلم نیز عنوان کرد: در کنار اساتید بزرگ و عوامل مجرب و کارکشته تجربه خوبی را کسب کردم و خوشحالم که توانستم با این دوستان همکاری کنم.

حسین مهکام در خصوص لهجه افغانی بازیگر فیلم اظهار داشت: تصمیم داشتم شخصیت آصف وجه افغانی بودن داشته باشد اما بدون لهجه و زمانی که محمد کارت را برای این کار انتخاب کردم تصمیم گرفتم که بدون لهجه این نقش را بازی کند، اما این بازیگر در عمل به من ثابت کرد که این شخصیت نیاز به لهجه دارد و با تأیید شدن این لهجه توسط سفارت افغانستان تردید مرا برطرف کرد.

همچنین محمد کارت بازیگر فیلم در خصوص همکاری خود با این کارگردان عنوان کرد: برای کسی که علاقه‌ی اصلی‌اش بازیگری است، بازی در چنین نقشی می‌تواند جذاب باشد و تمام تلاشم را کردم تا به کاراکتر مورد علاقه‌ی خودم و کارگردان برسم بعد از بازی در فیلم «بی خود و بی جهت» کمتر مجال بازی پیدا کردم اما همیشه دغدغه اصلی‌ام بازیگری بوده است.

گفتنی است،‌ با توجه به سؤالات کلیشه‌ای که در جلسه‌ی پرسش و پاسخ مطرح می‌شد حسین مهکان کارگردان این کار ضمن انتقاد از نحوه‌ی برگزاری پرسش و پاسخ ابراز امیدواری کرد که در جلسات بعدی نقدهای بهتری مطرح شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.